Der må være en sammenhæng!!!

Har du erfaring eller søger du andre med erfaring i en bestemt behandlingsform, så benyt venligst dette rum.
Besvar
Ok198745
Geografisk sted: Danmark

Der må være en sammenhæng!!!

Indlæg af Ok198745 » 31 01 2012, 18:46

Først, jeg er ikke læge, men har læst meget op på vitiligo og nederstående længe nu... - nogen der kan følge op med noget?

- Jeg er i fuld gang med Ginkgo Biloba-projektet, og synes så småt, der er fremgang. Jeg læste, at man burde kombinere det med smalspektret UVB-lys, som jeg går til 2 gange ugentligt på Bispebjerg Hospital (man får henvisning fra sin praktiserende læge). Men forsøget var 6 måneder, og jeg har kun været i gang i 20 dage. Jeg tror meget på det er en del-løsning. Jeg har også været i Folinsyre+B12-forsøget. Der repigmenterede jeg ca. 30-40%. Det må hænge sammen!

- Jeg faldt over et interessant sammenfald i dag. Vi har jo skrevet om, mavesyre, Folin-syre, osv. Men fandt i dag sammentræf på flere ting:
1: Ginkgo-Biloba har inflydelse blodets tykkelse
2: B12 har indflydelse på blodtrykket.
3: Folinsyre regulerer mavesyrer; gør at vi kan optage vitaminer (fx. Biloba eller B12 mv.)

- Er det ikke lidt interessant? Jeg har siden teenageårene levet usundt, ekstremt meget sukker har mindsket mavesyren, og i evig dårlig kondi, meget lidt motion. Uden motion -> dårligt blod omløb -> kolde fødder og hænder (som Biloba behandler).

FORTÆL - Er der nogen, som kan sige, at de har oplevet det samme? De kolde hænder/fødder, usund levestil, for lidt motion? Hvis du har levet sundt og med masser af motion, vil jeg også gerne høre det!!!
SusanneR
Geografisk sted: Jylland

Re: Der må være en sammenhæng!!!

Indlæg af SusanneR » 02 02 2012, 14:06

Hej Ok198745 :)
Spændende spændende. Der er da en sammenhæng at spore der :)

Jeg er også i gang med biloba, har taget det i 4 uger nu, og jeg kan ikke mærke/se en forandring :( . I sidste uge var jeg ret presset og det gav en nærmest konstant kløe i underkanterne at det hvide om mine øjne. ØV jeg er trat af, at der ikke skal mere til, at jeg ikke er mere stærk :(

Jeg kan godt kende den evig dårlige kondi, meget lidt motion. Uden motion -> dårligt blod omløb -> kolde fødder og hænder. Men jeg har ikke levet usundt - men hvad er usundt :?: :?: Jeg har nok haft en dårlig tarmfunktion eller fordøjelse. Men med sundt mad og ikke meget slik og sukker. Det er nok billedet af mig. Jeg havde også meget uren hud og det kan jo/er jo også et fordøjelses problem.

Men det der smalspektret UVB-lys. Hvad er det for noget?
Susanne
Ok198745

Indlæg af Ok198745 » 02 02 2012, 16:07

Godt at høre, at du også er i gang, SusanneR. Håber du fortsætter lidt endnu. Det amerikanske varede jo i 3 mdr. inden der kom resultater. Men jeg så på nettet, at bilobakuren kombineret med smalspektret uvb gav dobbelt så gode resultater.
Det er en slags solarium: du står op i. Det bruner ikke, men får vitiligo til at rødme. Det bruges også mod andre hudsygdomme. - de fleste hudlæger har bredspektrede, men det smalle virker bedre,!

Spændende med din levestil. Er overbevist om, at min tarmfunktion var dårlig pga. usund levestil. Jeg er sikker på, at den dårlige tarmfunktion er relevant. Engang var jeg på candida-kur, tog folinsyre 5mg. og B12 1mg. Det virkede halvvejs. 50% af mine pletter forsvandt!
- Håber du er med på at fortsætte Biloba forsøget?
Kh
Ok198745
SusanneR

Indlæg af SusanneR » 06 02 2012, 12:49

Jamen jeg er da total meget med, opgiver aldrig halvvejs :) . Jeg tager også en stærkere dosis end der står på pakken, det tror jeg er det rigtige for mig. Jeg har også overvejet at tage Betacaroten sammen med for at hjælpe farven på vej. Det tror jeg kan være en god kombination udfra ideen med blodtilførelsen. Jeg tror jeg vil ta det sammen med, men det vender jeg lige tilbage med :wink:
Men jeg har også lige fundet noget andet jeg vil ha fat i - Moducare - Er der nogen der kender det :?:

Moducare er et spændende præparat. Det ser ud til at stimulere et sløvt og dæmpe et aggressivt immunsystem.

Jeg er stadig omkring det der med det autoimmune og det har biloba jo ingen behandling af. Jeg tror jeg starter med Moducare ved siden af det andet om ca 2-3 uger.

Jeg ved godt det måske lyder som meget at blande sammen, men det arbejder jo på hver sin måde og sammen, farven kan jo ikke komme til pletten hvis der ikke er blodomløb....

Men du skriver at 50% af dine pletter forsvandt! Men hvad så, stoppede du med vitaminerne og så kom de igen samme steder eller er der kun kommet nye og hvorfor fortsatte du ikke med vitaminerne?
Susanne
Ok198745

Indlæg af Ok198745 » 07 02 2012, 11:37

Jeg skal lige sige, at jeg har været meget 'heldih', da jeg kun tar 2 pletter på kroppen. En på maven, og en på ryggen. Selvom det generer mig enormt. - Da jeg tog Folinsyrekuren med B12, forsvandt mine plet på ryggen, den er der stadig, men er faktisk usynlig. Så Næsten total repigmenteret. Den på maven, kom der brune pletter i. Men effekten forsvandt pludselig, men de brune pletter er der stadig.
- under kuren blev jeg ret svimmel og sådan.. Men stoppede eftersom effekten stoppede.

Denne her Bilobakur tror jeg sgu virker. Stod i et bestemt lys igår, og så, at der nærmest var brune pletter under det hvide, i den jeg har på maven.. venter spændt, mens jeg fortsætter. Holder mig i første omgang til den indiske, men har tænkt på bare at supplere med Folinsyren... :-/

Fedt du er med! Vi hørs
nanna.

Indlæg af nanna. » 21 03 2012, 20:04

Hey. Jeg er helt enig med at der må være en sammenhæng! Jeg har haft vitiligo i 6-7 år og for nogle år siden startede jeg med B12 +folinsyre og ser klar repigmentering i form af små brune pletter i de hvide områder.
Folk spurgte mig inden repigmenteringen hvorfor mine hænder var så hvide. Nu spørger de hvorfor jeg har så mange fregner på hænderne. Jeg tager det lidt som et komplement hehe
SusanneR

Indlæg af SusanneR » 21 03 2012, 22:13

Hej Nanna.
Tak for at du deler dine oplevelser med os :) Skønt for dig med de godt resultater. Det bringer håb og glæde :D :D
Tager du stadig store dosis B-vitaminer :?: og hvor store dosis er det :?:
:)
Susanne
Besvar