Lidt Info

Har du erfaring eller søger du andre med erfaring i en bestemt behandlingsform, så benyt venligst dette rum.

Lidt Info

Indlægaf Hilfiger » 09 02 2015, 00:33

Hej Igen

Ville såmend bare fortælle lidt om mit Vitiligo igen :-)

Min hudlæge og mig er 100% enig om at jeg har Vitiligo. Jeg har et par pletter på hænderne samt lidt på den private område. Jeg viste ham mine fingerspidser som er lidt røde i det. Han sagde at jeg måske spiser noget som jeg er allergisk overfor eller der måske er noget galt med mit Tarmsystem.

Da jeg kom hjem fra lægen kom jeg jeg faktisk i tanke om at siden jeg fik de Vitiligo pletter så har min mave og afføringsmønster ændret sig markant.
Jeg føler mig mere træt og måske lidt irritabel.
Jeg kan gå på toilettet 2-3 gange om dagen med afføring. Jeg har ikke diarre men meget løs afføring og nogle gange normal.

Jeg blev derfor henvist til en Mave-Tarm læge.
Måske kunne jeg have Polypper eller en ond sygdom i tarmene og derfor anbefalede han en kikkert undersøgelse af hele tarmen samt tyktarm. Da der var ingen mistænklige ting i tarmen (Heldigvis) tog han et par vævsprøver (Biopsi).
De fejlede heller intet. Jeg fik taget en masse blodprøver og de var også fine.

Men han sagde at jeg har IBS Syndrom. Dvs Irritable Bowel Syndrom....På dansk Irritabel Tyktarm . Jeg kiggede helt blankt på ham og spurgte hvad er nu det. Det er ikke en alvorlig sygdom og kan heller ikke føre til noget ondt. Men største problem er at alt den mad & drikke jeg indtager optager jeg ikke nok næring af. Og det kan føre til Autoimmun sygdomme såsom hudforandringer eller pigmentforandringer sagde han. IBS kan sagtens føre til Vitiligo.

Derfor anbefalede han mig Probiotika (Mælkesyrebakterier) samt noget fiber kost og nogle gode fiskeolie kapsler som hedder Eskimo 3.
Eskimo 3 kapslerne har der været rigtig gode erfaringer med til personer med Eksem,tør hovedbund samt skæl.

Probiotika kapslerne er jeg startet med for ca 1 uge siden. Og må indrømme at de har gjordt min mave normal igen :-)....kapslerne starter jeg på i næste uge da jeg døjer virkelig meget med tør hovedbund samt skæl.

Jeg har kigget lidt på de udenlandske sites mht Vitiligo. De skriver også en del om Tarmsystem.

Det lidt uheldige for mig er siden jeg skrev sidst er at pletterne er også kommet lidt på ansigtet. Så jeg må kontakte min hudlæge igen for at komme i UVB behandling igen.

Jeg er ikke så meget på sitet her men i kan skrive til mig privat hvis det er.....
xalodogan@gmail.com
Hilfiger

Re: Lidt Info

Indlægaf Hilfiger » 09 02 2015, 01:24

Glemte lige......jeg er også blevet testet for Laktose samt Gluten allergi. Der var intet at se.

Har i flere måneder taget Receptpligtig Folin syre...de hjalp ikke. Men min B12 samt Multivitaminer og andre Vitaminer tager jeg fast.
Hilfiger

Tilbage til Behandlingsformer