UVB Lampe

Har du erfaring eller søger du andre med erfaring i en bestemt behandlingsform, så benyt venligst dette rum.

UVB Lampe

Indlægaf Hilfiger » 12 09 2014, 01:14

Nogen der har erfaringer med de håndholdte UVB lys man kan købe på nettet ?

Har talt med min hudlæge om det. Han mener at det er det samme lys man får hos hudlægerne.
Har virkeligt tænkt mig at købe sådan en så kunne jeg jo spare tid & transport.

Der er intet forskel i det jeg gør hos hudlægen kontra den lampe jeg kan købe, og bruge derhjemme.

Den hedder Dermalight 80 og er produceret i Tyskland.

http://www.favoriteplus.com/dermalight- ... eczema.php

http://www.drhoenle.de/000000000001hoen ... 29814.html

Har også tænkt mig at købe noget Salt fra det døde hav. Det skulle også være rigtig godt.
Jeg ved at UVB Lyset fungere på mig. Det tager mine hænder rigtig godt imod.

Jeg prøvede UVB Lys sidste år hos lægen og alle Vitiligo pletter var pist væk ,allerede ved 10. Forsøg .....kombineret med Dermovat krem.

Men desværre er pletterne kommet igen denne sommer :-(
Hilfiger

Re: UVB Lampe

Indlægaf Hilfiger » 13 09 2014, 01:11

Nåh men....jeg fik en god pris på den UVB lampe....så den er bestilt idag.

Jeg har også hørt en del om salt fra Det Døde Hav. Jeg har en kollega som har prøvet det på sin veninde som lider af tør hovedbund,skæl osv. Det har virkelig hjulpet og hun er helbredt. Har også hørt at nogle Vitiligo patienter repigmentere igen. Så sådan en omgang salt er også på vej.
Hilfiger

Indlægaf SusanneR » 16 09 2014, 07:50

Håber du vil fortælle os om hvordan det kommer til at gå :P
Spændende at vi nu har 3 personer igang med forskellige behandlinger.
Glæder mig til at høre mere og hvad du ellers gør - og om pletterne kun er væk når det får lys.
Tænker du at saltet måske kan ændre kemien i pletterne, så produktionen af farve kan komme igang igen?
Susanne
SusanneR

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf Hilfiger » 17 09 2014, 00:51

Så er maskinen kommet og den er naturligvis testet det samme.

Den fungere fin fin....ligesom hudlægens maskine.

Jeg følger bare min hudlæges anvisninger mht hvor mange sekunder osv mine hænder skal have. Så nu er jeg sluppet for transporten og tid til hudlægen 3 gange om ugen.

Jeg VED at UVB lys fungere på mine hænder.....det tager min hud godt imod. Så jeg må bare se hvor lang tid der går med den denne gang.

Jeg skal nok skrive løbende mht hvad der sker.

Det er lidt ærgeligt at dette forum er ret dødt. Lige nu er der kun 3 personer incl mig som er aktiv på forummet......jeg er ret sikker på at der er flere end 3 personer i Danmark som har Vitiligo :-)
Hilfiger

Indlægaf Andreas » 17 09 2014, 15:31

Kender du 1%-reglen: http://en.wikipedia.org/wiki/1%25_rule_ ... et_culture). Kun 1% af dem der læser et internetforum bidrager aktivt. Så hvis 3 bidrager, er der 300 der læser :-) Jeg er en af dem der hidtil kun har læst da jeg er næsten ny, men jeg synes det er rigtig nyttigt at kunne læse om andres erfaringer. Selv har jeg tilsyneladende haft Vitiligo i mange år, kun lidt småpletter rundt omkring på ikke-synlige steder, men det er først nu jeg har fået to meget markante plamager under øjnene at jeg har opsøgt hudlægen som har givet mig Protopic - dog uden bedring her de første 14 dage. Hvis det fejler, siger hun at jeg skal prøve lys, og det ville da være fedt hvis man kunne bruge sådan en lampe i hjemmet, så tak for tippet. Jeg ved bare ikke hvor sikkert det er lige ved øjnene, jeg vil jo trods alt hellere have hvide pletter end være blind...
Andreas

Indlægaf Hilfiger » 18 09 2014, 11:18

Hej Andreas.

Når du skal behandles med UVB Lys hos hudlægen så er det sådan

Man tager alt tøjet af og går ind i en kabine. Du skal bære små beskyttelses briller. Du bliver belyst overalt på kroppen samt ansigt. Der findes ikke UVB lamper hos læger som KUN belyser ansigtet. Dvs hvis du først har Vitiligo på ansigtet så skal man belyses fuld krop.

Hvis du kun har det på hænder så putter man hænderne i en lille maskine så KUN hænder bliver belyst.

Jeg har bare købt en håndholdt UVB lampe som udgiver 311 Nanometer.
Hilfiger

Indlægaf SusanneR » 16 10 2014, 17:42

Den ene gang jeg har fået lys, fik jeg det kun i ansigtet.
-Så jeg tror at det er forskellig fra hudlæge til hudlæge.
Susanne
SusanneR

Geografisk sted: Jylland

Tilbage til Behandlingsformer