Succes behandling

Har du erfaring eller søger du andre med erfaring i en bestemt behandlingsform, så benyt venligst dette rum.

Succes behandling

Indlægaf Kanda » 19 08 2014, 19:22

8) Alle bemærkninger/indlæg om alternativ behandling har ganske simpelthen ingen effekt på vitiligo. Sygdommen kan ikke kureres, men den kan symptombehandles. Jeg har prøvet stort set alt, men for første gang i ca. 38 år har jeg fået succes med en behandling. Prøv at læse om professor Karin Schallreuter og hendes behandling af vitiligo på hjemmesiden www.vitiligo.eu.com, som er Institute for Pigmentary Disorders, Greifswald. Jeg var der i marts og var efterfølgende med i Jordan, hvor vi var i alt ca. 120 personer (fra hele verden) og alle med vitiligo, jeg var iøvrigt eneste dansker. Jeg danner nu nyt pigment, og det går stille og roligt fremad. Så jeg er rigtig godt tilfreds.
Kanda

Re: Succes behandling

Indlægaf SusanneR » 25 08 2014, 09:14

Hej Kanda.
Nå, okay, jamen så er det jo bare sådan :!: :!: :roll: - Er det mon sådan vi skal ta dit indlæg? Eller er det for at gøre os opmærksom på at der faktisk er en behandlings mulighed :?: :P
Jeg kan ikke rigtig forstå hvad du er blevet behandlet med. Vil du ikke nok lige uddybe lidt, så dette ikke kommer til at ligne en annonce for, at vi skal donere penge til en forsker og kan komme på en rejse med andre med samme problem.
Fortæl :!: Det lyder jo fantastisk!! :P Men mystisk… Hvorfor er du den eneste dansker og hvorfor er det ikke mere kendt? og hvordan ved du at alt andet ikke virker. Hvad har du prøvet?? Fortæl fortæl... :!: :!:
Mange gode tanker.
Hilsen Susanne
Susanne
SusanneR

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf Kanda » 27 08 2014, 21:39

Til Susanne
Jeg vil gerne kommentere lidt på dit indlæg. Du bruger ordet mystisk, det forstår jeg faktisk ikke, jeg henviser jo bare til en hjemmeside i Tyskland - iøvrigt en meget synes jeg oplysende hjemmeside om behandling af Vitiligo.
At jeg var eneste dansker, der var med i Jordan, gør da ikke behandlingen mindre interessant.
Da jeg er 60 år, har jeg prøvet mange forskellige behandlinger såsom irisanalyse, zoneterapi, kloge koner, Mølholm Peter Bjerring (ingen effekt overhovedet), Protopic kombineret med lys, lille effekt o.s.v. Men for første gang i mit liv er der noget, der virker, og jeg tager til Jordan igen, hvis der er plads.
Men kort fortalt startede min behandling med et besøg i Greifswald, som jeg allerede har nævnt, i marts måned i år, hvor jeg opholdt mig ca. 1 1/2 dag. Jeg havde div. blodprøver med hjemmefra, og blev testet, for at se om jeg var egnet til behandling. Det var jeg så, og fik tilbud om at tage med til Amman allerede sidst i april (et afbud). For at komme i behandling hos professor Karin Schallreuter, skal man først have været på hendes klinik i Greifswald, hvor ventelisten er lang. Jeg tror jeg ventede ca. 6 mdr.
Der er jo ikke tale om en ny behandling, den har været nævnt et par gange på Vitiligodebat.
Behandlingen er en kombination af lys sammen med en creme PC-Kus 10 / Pseudocatalase, der er udviklet af Schallreuter. Men behandlingen kan du jo læse om på siden, jeg allerede har henvist til. Men pas på for cremen kan købes på Ebay og andre steder, men det er ikke den originale. Jeg får min sendt via klinikken / apotek i Greifswald.
Jeg vil henvise til nogle hjemmesider, jeg tror, du vil synes er interessante.
Den første er en blog, der hedder Simons blog (Simon var også i Jordan):
http://simonsvitiligoblog.com - alt er beskrevet her.
Jeg vil også gerne henvise til Lee Thomas' hjemmeside, han er jo utrolig kendt for sit "ambassadørarbejde" omkring Vitiligo og ikke mindst som reporter for Fox News.
Lee Thomas var også i Jordan:
http://www.myfoxdetroit.com/story/22675 ... gmentation
Lægen Carsten Vagn Hansen har også skrevet omkring Vitiligo, hvor der står en del om Schallreuters behandling:
radiodoktoren.dk/radiodoktoren/2013/04/16/vitiligo
Held og lykke i din søgen efter behandling.
Kanda

Indlægaf SusanneR » 28 08 2014, 09:52

Hej Kanda.
Da jeg brugte ordet mystisk, viste jeg ikke rigtig hvor jeg skulle placere dit indlæg.
Var det i den seriøse kasse eller med dem som gerne vil sælge et eller andet, som de så selv tjener på og vi andre hopper på i et håb om en kur…. Du ved jo også at de findes, og med alt det du har prøvet, ja så kender nu jo også til det, og ja jeg satte mig ikke nok ind i det inden jeg skrev :!: Men jeg fik jo det jeg ønskede - et svar fra dig og en forklaring fra en som har oplevet det :P TAK :!: :!:
Så hvad nu? Tænker jeg…Hvad kan jeg hurtig lige lære af det du fortæller? Den undersøgelse med boldprøver, hvad tester de?? Vitaminer? Lever funktion? eller? Det kunne jo være spændende at høre. Det giver jo et billed af hvad de mener kan være i ubalance i vores tilfælde tænker jeg. Og er der noget du skal lave om med din kost? Må du komme i solen? Skal du fortsætte med cremen for altid eller til farven er tilbage :?:
Tak for dine info og links. Det vil jeg se på :P
Go dag til dig :P
Susanne
SusanneR

Indlægaf Kanda » 02 09 2014, 20:35

Hej Susanne
Beklager den sene tilbagemelding omkring dine spørgsmål - men har haft lidt travlt.
For så vidt angår kost, har jeg personligt aldrig gjort andet end at spise fornuftigt og jeg har altid taget B 12 vitamin.
Da jeg var i Greifswald medbragte jeg forskellige blodprøver/tal, levertal, B12 og Folic Acid mv. Jeg kan huske, der også blev taget en prøve på Aalborg Sygehus, hvilken husker jeg ikke, de blev jo afleveret ved ankomsten på klinikken i Greifswald.
Der var en informationsaften, da jeg var i Amman, og der blev spurgt en del ind til kost generelt, men det var ikke noget Karin Schallreuter gjorde en masse ud af, dog nævnte hun 2 ting, jeg husker kun, at hun nævnte et bestemt stærkt krydderi, der er meget brugt især i Indien, hvad det hed husker jeg ikke. Men det var da bestemt interessant for de indere, der var tilstede.
Til gengæld går professoren utrolig meget op i, hvilken medicin man får og hvilke stoffer/tilsætningssstoffer de indeholder, da nogle "triggere" kan forværre ens vitiligo. Ved første besøg i Greifswald medbragte jeg en liste over min medicin, naturmedicin o.s.v., og hvis ikke det falder i god jord, skal der skiftes til et andet præparat, men det er der jo heller ingen problem i.
Ligeledes går Schallreuter rigtig meget op i brug af deodorant, make-up, sæbe o.s.v, da det kan have indflydelse på brugen af PC-Kus cremen. Vi fik en liste over, hvad man kan bruge. Den følger jeg nu ikke helt for så vidt angår mærkerne, men bruger tilsvarende produkter uden parfume, parabener, farvestoffer o.s.v - al min make-up er skiftet til Bare Minerals. Ligeledes går jeg ikke længere i poolvand (klorin), og hvis man gør, skal det være kort og derefter hurtig afvaskning og indsmøring igen af cremen. Iøvrigt skal man buge cremen altid, men det er nu meget enkelt at smøre den på og så tage lys. Min lysmaskine er fra Tyskland og hedder Dermalight 1000, jeg har også den lille håndholdte Dermalight 80.
På informationsmødet i Amman fil vi at vide, at repigmenteringen på kroppen var op til ca. 90 % men på hænder og fødder kun ca. 30 %, hun kunne ikke sige hvorfor.
I det hele taget var det fantastisk at være i Amman, selv om de fleste af os syntes, at vi fik flere hvide pletter end nogensinde før, men det er sikkert fordi, vi efter badene i Det Døde Hav skulle i solen. Til gengæld booster det kroppen, og kort efter hjemkomsten skete der virkelig noget positivt for en i form af masser af brune spots.
Jeg vil da også lige nævne, at man skal jo ikke tage med til Amman, der er jo mange i behandling, der ikke har været med dernede.
Det blev noget af en smøre og måske i lidt vilkårlig rækkefølge - du er altid velkommen til at skrive til mig, hvis du ønsker noget uddybet.
Kanda

Indlægaf SusanneR » 10 09 2014, 13:12

Hej Kanda :P
Det lyder jo super godt for dig, og jeg burde jo også bare være meget glad, fordi der er en person der har oplevet noget som virker :P :P . Er det det samme lys som huslægerne i Danmark bruger?

På en måde kan jeg ikke få det til at passe med det du starter med at skrive. "Alle bemærkninger/indlæg om alternativ behandling har ganske simpelthen ingen effekt på vitiligo. Sygdommen kan ikke kureres, men den kan symptombehandles".
Måske det bare er den sætning der provokere mig en hel del…..;-) For sådan ser jeg det slet ikke.

Jeg har læst en del på det du har henvist mig til og fundet svar på meget af det jeg søgte. TAK :-)

Jeg faldt over et sted hvor Simon skriver:
¨Konklusionen er, efter min mening, at dette er nok den mest effektive Vitiligo behandling til rådighed på det tidspunkt, med den højeste succesrate, men igen, det er kun en behandling. Mit mål er stadig at løse internt problem med mit immunforsvar, hvad det så end måtte være¨

Og ja, så er vi jo, som jeg ser det, tilbage i kamper igen :P
Jeg har sådan brug for at håbet ikke blivet taget fra mig, og at jeg definitiv skal forholde mig til at det aldrig forsvinder. Jeg lever og lever glad med det, men der skal være et håb og kampgejst. Det har jeg brug for :!:

Jeg håber du vil fortælle os om, hvad du oplever med din behandling. Det vil jo helt sikker være en stor hjælp for mange. Og jeg syntes også det er meget spændende :P .

Mange venlige hilsner fra Susanne
Susanne
SusanneR

Tilbage til Behandlingsformer