Fundet en creme der hjælper super godt

Har du erfaring eller søger du andre med erfaring i en bestemt behandlingsform, så benyt venligst dette rum.

Fundet en creme der hjælper super godt

Indlægaf 9to5 » 25 06 2013, 22:39

Hej venner

Jeg var hos Hudklinikken Roskildevej i Rødovre for seks måneder siden, da jeg var begyndt at få Vitiligo-pletter (faktisk havde jeg haft dem et godt stykke tid på dette tidspunkt).

Han gav mig en creme, der hedder Dermovat 0,05% - er der nogen, der har erfaringer med denne?

Vil blot sige, at cremen næsten har fjernet nogle pletter og ihvertfald gjort dem mindre synlige. Så alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds, selvom jeg naturligvis godt kunne tænke mig en 'kur', som kunne fjerne pletterne helt.

Men det var også bare et bud på en udmærket kur mod Vitiligo, som jeg da vil anbefale folk - der lider af Vitiligo og ikke har prøvet denne - at forsøge sig med.

Hvis I har andre gode råd til at komme pletterne endnu mere til livs, må I endelig skrive. Jeg har prøvet B12 + Folinsyre kuren uden resultat.

Ha' den bedste dag :)

J
9to5

Re: Fundet en creme der hjælper super godt

Indlægaf RTW » 26 06 2013, 10:59

Hej J
Tak for dit indlæg, som lyder rigtig interessant. Jeg synes dog også, det er vigtigt at nævne, at der mig bekendt er tale om en creme, der indeholder binyrebarkhormon, og at der kan være bivirkninger ved at anvende den (tynd hud, strækmærker, hudblødninger og bumser - for at nævne et par stykker). Desuden kan cremen vist ikke helbrede hudlidelser, men kun holde dem i ro. Så jeg vil alt andet lige anbefale, at man tager en grundig snak med sin læge om det (eller hudklinik, som du har gjort), inden man går i gang. Der er vist også noget med en procedure for nedtrapning, der er vigtig i forhold til resultatet.

Hilsen Rune
RTW

Re: Fundet en creme der hjælper super godt

Indlægaf 9to5 » 28 06 2013, 18:07

RTW skrev:Hej J
Tak for dit indlæg, som lyder rigtig interessant. Jeg synes dog også, det er vigtigt at nævne, at der mig bekendt er tale om en creme, der indeholder binyrebarkhormon, og at der kan være bivirkninger ved at anvende den (tynd hud, strækmærker, hudblødninger og bumser - for at nævne et par stykker). Desuden kan cremen vist ikke helbrede hudlidelser, men kun holde dem i ro. Så jeg vil alt andet lige anbefale, at man tager en grundig snak med sin læge om det (eller hudklinik, som du har gjort), inden man går i gang. Der er vist også noget med en procedure for nedtrapning, der er vigtig i forhold til resultatet.

Hilsen Rune

Det er rigtigt. Det havde jeg faktisk ikke fået af vide af min hudlæge, men efter konsulation med ham igen, spurgte jeg ham, og han sagde, at der kunne forekomme tynd hud, som du siger. Jeg skal trappe ned nu og kun påsmøre 1 gang hver 2. uge.
9to5

Tilbage til Behandlingsformer