Håb? Ja måske :)

Har du erfaring eller søger du andre med erfaring i en bestemt behandlingsform, så benyt venligst dette rum.

Håb? Ja måske :)

Indlægaf SusanneR » 28 02 2013, 17:23

Susanne
SusanneR

Geografisk sted: Jylland

Re: Håb? Ja måske :)

Indlægaf sørenjensen » 01 03 2013, 18:26

Har også lige læst artiklen på bt.DK. Det er rigtig rart at vide at vi ikke er glemt, især når man, som jeg har børn. Jeg har selv "arvet" det fra min mor. Søren
sørenjensen

Geografisk sted: thisted

Indlægaf HOVM » 12 05 2014, 21:32

SusanneR skrev:http://ekstrabladet.dk/nyheder/videnskab_og_teknik/article1928792.ece
:)

Hej Susanne,

Kan se du har været meget aktiv på forummet gennem de seneste år og vist har prøvet en del forskelligt. Er blot spændt på at høre om du har fundet noget som virker på dig og hvad situationen er idag?

Er selv igang med lysbehandling + kehlin via Mølholm klinkken (ca. 1 1/2 mdr), men det hjælper ikke rigtig - derimod syntes jeg nogle områder er blevet noget mørke og virker mere kontrastfyldt til de hvide områder i mit ansigt.

mvh
Hans Ole (HOVM)
HOVM

Indlægaf xalodogan » 13 05 2014, 10:26

Jeg læste om kuren på en amerikansk side. De starter behandling på mennesket i 2015.
xalodogan

Indlægaf SusanneR » 08 06 2014, 16:44

Hej Hans Ole og alle andre :-)
Skønt at siden her er genopstået 8) Jeg syntes jo at dette er et meget vigtigt sted for os, hvor vi kan dele og blive inspireret og få lidt trøst.
Jeg har det godt… der er ingen forandringer med mit Vitiligo. Det er ikke blevet mindre og næsten ikke mere de sidste 2 år. Men jeg har sådan set heller ikke arbejdet så meget med det i den til. Det fyldte rigtig meget i en periode – hvilket du også kan se på mængden af debat indlæg jeg havde. Derefter valgte jeg at sige PYT!! Og bruge selvbruner, som er en stor hjælp for mig. Jeg møder stadig folk, som jeg ellers er meget tætte på, som ikke opdager at jeg har Vitiligo. Jeg har det rundt om øjnene og munden og på fingrene. Og det at de ikke ser det, giver mig en ide om at så behøver det altså heller ikke fylde mine tanker hver dag.
Men dermed sagt at jeg har opgivet kampen… Nej du kan tro nej!!!
Jeg spiser daglig mine ekstra B-vitaminer + vitamin pille med ekstra B, zink, fiskeolie og D-vitaminer som jo især er vigtig for dem som undgår solen. Ligger altid i haven med hat på men soltester mine hænder for at se om det hjælper med solen – det gør det pt ikke, heller ikke selvom jeg spiser mange gulerødder.
Jeg er ved at tage mig sammen til en omgang med meget basekost igen. Det var godt for min mave. Men jeg vil igen til at tænke på mavesyren. Osv osv.
Jeg tror jeg kan spise mig fra Vitiligo – altså lige når jeg gider gå i gang med det!! Ikk 
Jeg har fundet fred med tingenes tilstand, og har en overbevisning om at intet vare evigt og at jeg selv skal ændre noget i mit liv for at det forsvinder igen, og at det helt sikkert har noget med min mave og tarme at gøre!!
Jeg kan nu mærke at kampen tændes igen… Hvor kom det nu fra… Jeg tror lige at jeg erklære Vitiligoen krig igen.
Mange sommertanker fra Susanne 
Susanne
SusanneR

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf HOVM » 16 02 2015, 23:29

Hej igen,

Så nærmer foråret sig igen og man kommer til at tænke på at Vitiligoen igen bliver mere synlig i den solrige periode. Nu egentlig rart at det for mig er næsten usynligt i vinterperioden.

Personligt kan jeg se en langsom forværring af min vitiligo. Der kommer hele tiden en lille smule mere omend det går langsomt. Jeg har "kun" vitiligo i ansigt og på hænder, men særligt det i ansigtet irriterer mig.
Jeg har nu læst en del på nettet og har selv en tro på at kilden skal findes i kosten. Nok tror jeg at man er arveligt disponeret for at udvikle vitiligo, men kost og livsstil må have en eller anden virkning. Præcis hvad der trigger det er måske forskelligt fra person til person.
Måske er det ikke ens for os alle men jeg syntes at have læst om flere (som ikke blot prøver at sælge noget) der har haft succes ved kostomlægning kombineret med div. kosttilskud/vitamin kure.
Check f.eks. legallyvegan.com. Jeg overvejer nu selv at kontakte en diætist og forsøge mig med at droppe hvede (gluten), mælk og hvidt sukker. Måske kombineret med forskellige vitaminer.

Ved ikke om der er nogen af jer andre som vedholdende har fastholdt en diæt som gav resultater?

Håber der er nogen af jer som har lyst til at dele jeres erfaringer.

Godt forår!
HOVM

Tilbage til Behandlingsformer