Start på UVB lys

Har du erfaring eller søger du andre med erfaring i en bestemt behandlingsform, så benyt venligst dette rum.

Start på UVB lys

Indlægaf simba » 20 08 2012, 22:27

Hej Jeg starter idag på min behandling fra mølholm med kehlin og UVB lys.
jeg ville faktisk bare høre om der er andre der har prøvet det? Hvis ja hvad jeres erfaringer med det er? Jeg kunne måske eventuelt ligge nogen billeder op for at vise jer andre hvordan det går med min behandling :lol:
simba

Re: Start på UVB lys

Indlægaf 9to5 » 23 08 2012, 19:33

Hej "Simba"

Er det noget du selv betaler, eller kan man godt komme på Mølholm med en henvisning til en hudlæge fra egen læge?
9to5

Indlægaf sofiegn » 25 08 2012, 15:35

Hej:). Dejligt du skal begynde behandling. Jeg er selv startet hos alm hudlæge med smalspektret uvb stråling - og nu efter 50 behandlinger er jeg så småt begyndt at repigmentere:)) men jeg er hårdt angrebet, så det blir aldrig 100 %. Men lidt er også bedre end ingenting;). Hvordan kan det være du Sksl begynde hos mølholm fremfor alm hudlæge? Og hvad er kehlin?
Hilsen Sofie
sofiegn

Indlægaf simba » 25 08 2012, 22:02

Jeg har aldrig været ved hudlæge og få konstateret vitiligo men jeg ved det er det da jeg har arvet det fra min farfar så tog jeg til mølholm! og har så fået lys og jeg må selv punge op det er omkring 2000 kr i alt med leje af uvb lampe og en flaske kehlin som gør det mere modtagelig for lyset pris omkring 500 kr
mvh simba
simba

Indlægaf Mai » 30 09 2012, 18:19

Hej Simba,

jeg har været på Mølhom og kan kun anbefale det. Det har gjort mit ansigt så fint!
Held og lykke
Mai

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf RTW » 11 06 2013, 15:32

Hej Simba
Hvordan er det gået med din UVB lysbehandling? Har det været en god oplevelse med repigmentering, eller måske skete der ikke det helt store? Glæder mig til at høre fra dig.
Hilsen Rune
RTW

Indlægaf Jeppe81 » 11 05 2014, 19:58

Hej Rune,

Jeg blander mig lige i denne tråd, da jeg selv har gennemgået behandling (og gør det også nu) med Khelin og smalspektret lysbehandling gennem Mølholm. Har haft god erfaring med det og kan kun anbefale det.

Havde relativt store pletter på begge kinder og begge mundvige. De forsvandt efter 1 gang daglig behandling i ca 5 mdr. Fik nogen måneder senere øje på endnu to små pletter i ansigtet og har startet behandling igen. Efter 1 mdr er der fremgang at se og det er så småt begyndt at repigmentere.

Hvis du ikke allerede har været hos Mølholm, så synes jeg du skal gøre det. Trods jeg ikke er "kureret", så har repigmenteringen i ansigtet gjort mig meget glad.

Har du spørgsmål til mit forløb, så spørger du bare løs. Har også før, undervejs og efterbilleder, hvis du vil se det.

Held og lykke med det :)

Mvh Jeppe
Jeppe81

Indlægaf Vitiligoramt » 12 05 2014, 09:33

Hej.
Hvis i evt. vil vise billeder, må i meget gerne det.
Min kæreste er desværre ramt af vitiligo omkring øjnene, og overvejer derfor at starte i behandling ved Mølholm. Men vi er lidt nervøse for, om det bare er penge ud af vinduet :)
Vitiligoramt

Indlægaf HOVM » 12 05 2014, 18:35

har også prøvet Mølholms behandling 2 mdr. uden det store held. Overvejer nu seriøst at stoppe behandlingen
Faktisk syntes jeg at have fået nogle mørke pletter ud af det som jeg håber går væk igen. Det er jo en stor kontrast til de hvide områder.
Har dog læst om nogle det lykkes hos.
Mht. prisen syntes jeg egentlig ikke prisen er dyr hos Mølholm - hvis det altså virker, hvilket jeg er lidt skeptisk overfor. Samlet set har det kostet mig omkring 4.000,- hvilket jeg gladeligt ville give hvis det altså hjalp.

Held og lykke med det hele. Håber i vil skrive om resultatet 8)
HOVM

Tilbage til Behandlingsformer