PABA

Har du erfaring eller søger du andre med erfaring i en bestemt behandlingsform, så benyt venligst dette rum.

PABA

Indlægaf SusanneR » 07 04 2012, 21:29

Jeg har før skrevet at der er PABA i den b-vitamin jeg tager, nu har jeg fundet mere info om dette molekyle. -og der står at det især har været benyttet mod hudlidelser - for eksempel psoriasis og VITILIGO. Ja det står der faktisk :)
Mangelsymptomer: Hovedpine, irritation,depression,fordøjelsesproblemer,træthed og måske gtåt hår.....
Molekylet indgår sammen med glutaminsyre som bestandel af folinsyre......
PABA normaliserer tarmfloraen, og dette er nok årsagen til rapporter om overraskende og delvis uforklarlige helbredelser af mange forskellige art....
Findes naturligt i: Lever,ølgær,hvedekim,melasse.
Kan åbenbart også skaffes til udvordes mod solskoldning - jeg ved ikke hvor.

Spændende :shock: Syntes jeg. ( Jeg kan stadig overraskes)
Susanne
SusanneR

Geografisk sted: Jylland

Re: PABA

Indlægaf Mai » 09 04 2012, 09:40

Hej Susanne,
Hvilket B vitamin tager du hvor PABA indgår?
Mai

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf SusanneR » 09 04 2012, 11:30

Hej Mai.
Jeg havde ellers en ide om at jeg kun ville købe dansk :wink: Men jeg må indrømme at hvis man skal ha noget der er krudt i, så er det ikke let med de danske regler....
Så jeg har været forbi Holland - på nettet - og fundet et meget spændende firma med kvalitetprodukter, det er vigtig at undersøge kvaliteten når men selv begynder at lede, syntes jeg.
Stress B plus fra Douglas Laboratories. :) :)
Google det og se mere info på nettet :)

Men info om PABA har jeg fra Erik Kircheiners bøger.
Susanne
SusanneR

Indlægaf hannah » 09 04 2012, 19:27

Hej Susanne :D

Ej, hvor det spændende, det du skrever. Skal lige spørge, jeg har en gang hørt, at man tager på af B-vitamin, eller det vil sige, at det øger ens appetit. Har du mærket noget til det :wink:

Men da heller et par kg for meget end vitiligo :wink:
mvh lena
hannah

Geografisk sted: århus

Indlægaf SusanneR » 16 04 2012, 13:00

Hej Lena.
Ja det har jeg også hørt, men det handler om at B-vitaminerne giver energi og derved bliver man også mere sulten. Men det er fordi man laver mere. Andet er ikke bevist og jeg har ikke fået mere appetit, bare lige sådan og har ikke taget på :)
Men jeg vil påstå at hvis jeg tager de stærke B-vitaminer med min aftensmad, så har jeg svært ved at falde i søvn. Jeg er frisk. Så derfor tager jeg dem senest til middag :!:
Susanne
SusanneR

Indlægaf hannah » 18 04 2012, 11:29

Tak Susanne :D

Må indrømme, at jeg fortiden er lidt nede over mit vitiligo :cry: Det bliver mere og mere hos mig. Det er både på kroppen og ansigt. Har ingen effekt af alle de vitaminer jeg indtager :(

Håber der snart kommer en kur.

Hvordan går det hos dig. Har du effekt af dine vitaminer :?:
mvh lena
hannah

Indlægaf SusanneR » 18 04 2012, 21:13

Hej Lena.

Hvordan jeg har det..... Tja, hvis jeg skal svare lige ud fra i dag, så går det rigtig godt. Har det super, god energi, den der sprudlende glæde indeni, bare gælde ved at være. Håret gad at sidde i morges og jeg har i går fundet en farvet dagcreme som passer mig, dækker lidt og ligner at man ikke har noget på. Jeg er godt på vej med en stor aflevering til d. 11-5. Altså jeg har det godt :)

MEN.... Når solen falder fra den der vinkel, hvor den er rigtig skarp i spejlet og jeg lige kommer forbi så...ja så ligner jeg en leopart. Min mand og børn siger de ikke ser det og mine veninder ligger ikke mærke til det - siger de. Men jeg ved det... og der er dage hvor jeg er ked af det. Øv over det, for hvorfor?? Hvorfor lige mig??
Men der vil jeg ikke hænge ret længe....
Jeg kan jo godt sige til mig selv, at der er andre der har noget der er meget værre. Jeg har også en venninde med et stort modermærke på den ene kind, og hun er en flot pige med et glimt i øjet.. og så er det jo glimtet man husker når man tænker på hende.

Men tilbage til effekten af vores pille(mis)brug.
Mine pletter er også blevet større om øjenene og på hænder :( Men jeg har fået brune pletter ca midt i områderne. Somom farven måske kommer der inde fra eller bare laver et modermærke i det hvide. Under det højre øje er der et område der er blevet lyserbrun men det hvide vokser stadig ud mod ørerne. Det er et skridt den ene vej og to den anden...
Jeg ved ikke lige helt om gingo bilobaen men fortætter med den, er meget glad for mine b-vitaminer. Jeg er også presset pga opgaven men er pt ikke stresset.

Jeg startede for ca 3 uger siden på base kost. Prøver at leve ca. 70% basisk... det har jeg det rigtig godt med. Levede ellers sundt mente jeg, eller det gjorde jeg efter de fleste teorier, men meget syret fandt jeg ud af. Det prøver jeg så nu at lave om på.

Det blev jo en længere smøre..
Håber ikke det trættede jer :)

Men Lena.. Op på hesten :wink: Og kæmp. Se om du kan finde din måde at højne dit bundniveu. Se kritisk på din hverdag og prøv om der er noget der kan laves om, så du bliver sundere, jeg tror altså vi skal den vej.... :)
Kærlige tanker
Susanne
SusanneR

Indlægaf hannah » 19 04 2012, 00:26

Tak Susanne :D Ja, en god hårdag, kan da gøre alle i godt humør :wink:

Min mand og datter siger også altid, at de ikke lægger mærke til mine pletter, meeen jeg kan altså godt selv se dem. De elsker mig for den jeg er, så behøver man jo ikke heller ikke mere :wink:

Ja, det svinger med humøret over de pletter. Og som du selv siger, så op på hesten igen. Har faktisk en ismule, som i den grad kan få mit humør i top, og sætte alting i det rette perspektiv.

Har en ridevenínde, som idag fortalte, hun er tandlæge på en folkskole, at hun havde en lille dreng inde, som var helt hvid rundt om begge øjne, og inden hun får tænkt sig om, spørger hun, nå har du været på skiferie :oops: Hun kunne pludselig godt se, at det var vitiligo, da han også havde det på hænderne. Jeg blev ked af på hans vegne, ikke over det hun sagde, men han var kun 7 år :( Så har jeg jo ikke rigtig noget at være ked af. Jeg har ikke været hårdt ramt af det i min barndom.

Dejlig at du har det godt, kan mærke dit gode humør smitter :wink: Og ja, tror også selv, at det vi putter i munden, har stor betydning for hele vores tilstand.

Jeg skrev på et tidspunkt om en udrensningskur, som hedder Clean Kuren. Kender du den :?:

Ja, nu fik jeg da vist også hældt en masse af :wink: Håber, at hvis folk har nogle indspark, at de så ved, at de er velkommen til at skrive. Godnat derude :D
mvh lena
hannah

Tilbage til Behandlingsformer