Uvb lys behandling???

Har du erfaring eller søger du andre med erfaring i en bestemt behandlingsform, så benyt venligst dette rum.

Uvb lys behandling???

Indlægaf Cimbom » 19 03 2012, 14:31

[quote][/quote]
Cimbom

Re: Uvb lys behandling???

Indlægaf Cimbom » 19 03 2012, 14:32

Hej alle

Dem som har været uvb lys behandling ku de skrive deres erfaringer med dette herinde??
Cimbom

Indlægaf Mai » 22 04 2012, 19:30

Tidligere indlæg fra mig:

Jeg får Khellin og lysbehandling efter konsultation på Mølholm her i Århus. Jeg fik i april vitiligo i ansigtet og var desperat for det så da forfærdeligt ud. Jeg er snart 37 og har aldrig haft det før, så det var et chok.
Jeg kontaktede Mølhom og har nu været i behandling siden starten af juli. Min vitiligo er faktisk væk og det er bare fantastisk. Ifølge hudægen på MH, så er det kroppen, der danner pigment igen ved hjælp af Khellin og lys.
Nedenfor har jeg indsat det de selv skriver om behandlingen. Jeg kan kun anbefale det!!!! Det virkede perfekt for mig

"Hvad er Khellin?
Khellin er et stof som udvindes af en sivplante fra Nilen, og som stimulerer dannelsen af pigment. Khellin er indkapslet i liposomer, som øger absorptionen af Khellin i de pigmentdannende celler i hårsækkene. Der er også tilsat L-phenylalanin som virker antioxiderende og forhindrer lys-blegning af farvestoffet, som farver huden.
Hvordan virker lampen?
Lyset fra lampen er UVB lys med en bølgelængde på 311 nm. Fra solen får vi samme lys, og dette lys stimulerer pigmentdannelsen i huden.
Hvordan anvendes Khellin og lampen?
Khellin sprayes på en ren og tør hud to gange daglig – morgen og aften. Efter at Khellin er tørret ind efter 5 – 10 minutter må man gerne anvende creme og make-up. Lampen anvendes 1 gang om dagen, tidligst 30 minutter efter at Khellin er påsprayet, og inden huden påsmøres creme eller make-up. Lampen skal holdes helt nede på huden ved lysbehandlingen. Hvis lampen ikke kan dække hele området, skal man blot flytte den og behandle områderne efter hinanden. Første dag lampen anvendes, skal den anvendes i 10 sekunder, anden dag i 20 sekunder, tredje dag i 30 sekunder, og ligeledes de efterfølgende dage skal man øge behandlingstiden med 10 sekunder, indtil man giver huden maximalt 70 sekunders lys. Huden må dog ikke blive forbrændt, dvs. rød som ved en solskoldning. Hvis huden bliver let rød, skal man reducere tiden med 10 sek. den følgende dag, og hvis den bliver meget rød, skal man holde 2 dages pause. Det gælder således om at finde netop den tid, der stimulerer huden mest mulig uden at den bliver forbrændt.
Det er vigtigt at smøre solfaktor 60 (Vichy fra Apoteket) på den omkringliggende hud, som ikke skal have lys, idet den da vil blive meget mørkere, da den normale hud danner pigment på normal vis."

Det er jo dejligt at min vitiligo er væk, men jeg frygter jo at den kommer igen andre steder på kroppen.

Update april 2012: jeg har fået lidt mere i ansigtet ikke meget, men nok til at min forfængelighed ikke bryder sig om det :) . Jeg har fundet en UVB lampe på Amazon som har den sammen effekt som den jeg lejede på Mølholm. Jeg har stadig mulighed for at købe Khellin hos Mølholm lidt endnu. Så jeg skal ok få bugt med det nye der er kommet.

Mvh Maiken
Mai

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Cimbom » 25 04 2012, 23:41

Ok , er det samme områder vitiligoen er kommet tilbage??? Hvordan startede din repugmentering?? Rødmede du eller??
Cimbom

Indlægaf Mai » 29 04 2012, 14:06

Hejsa
Nej, Vitiligoen kommer ikke tilbage de samme steder, siger de på Mølholm. Og der hvor jeg har fået lidt, er et nyt sted.
Meningen er, at man ikke må blive rød, når man lyser sig med lampen, men det kan ikke undgåes indtil man finder den rigtige længde af "lyse-tid".
Min repigmentering kom ved små lysebrune pletter som gradvist tog mere farve. Det kræver lidt tålmodighed, men det virkede altså for mig.
Jeg var på Gran Canaria i december og var meget spændt på om det nu ville blive synligt igen. Men det gjorde det ikke. Så det var rigtig godt.
Mai

Geografisk sted: Aarhus

Tilbage til Behandlingsformer