autoimmune sygdomme

Har du erfaring eller søger du andre med erfaring i en bestemt behandlingsform, så benyt venligst dette rum.

Re: autoimmune sygdomme

Indlægaf SusanneR » 23 08 2011, 07:39

Er der nogen der har fået lys-behandling ved hudlægen og er glad for det. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan det kan få farven til at komme igen.... :?
Men er der nogen det virker for og som kan anbefale det :?:
Susanne
SusanneR

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf SusanneR » 24 08 2011, 12:00

- og hvad med HCI Betaine NOW. Der var jo et par personer der ville prøve dette for at fremme mavesyren. Kom der noget godt ud af det??
Gi lyd :wink: :)
Susanne
SusanneR

Indlægaf Mai » 26 08 2011, 23:29

Hej Susanne

Jeg får ikke lysbehandling hos hudlægen, men herhjemme efter konsultation på Mølholm. Jeg ved ikke om du gerne vil høre om det eller om det kun gælder lysbehandling ved hudlægen?

Mvh Maiken
Mai

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf SusanneR » 27 08 2011, 11:10

Hej Maiken
Det vil jeg meget gerne høre om :) :)
-og især hvis du ved noget om hvad der sker i pletten, om den bare tager imod farven.... Eller sker der mon det, at den selv produksere pigment igen :?: :?: :?: for så er det jo spændende :idea: :idea:
Hilsen Susanne
Susanne
SusanneR

Indlægaf Mai » 11 09 2011, 18:15

Hej Susanne

Beklager det sene svar.
Jeg får Khellin og lysbehandling efter konsultation på Mølholm her i Århus. Jeg fik i april vitiligo i ansigtet og var desperat for det så da forfærdeligt ud. Jeg er snart 37 og har aldrig haft det før, så det var et chok.
Jeg kontaktede Mølhom og har nu været i behandling siden starten af juli. Min vitiligo er faktisk væk og det er bare fantastisk. Ifølge hudægen på MH, så er det kroppen, der danner pigment igen ved hjælp af Khellin og lys.
Nedenfor har jeg indsat det de selv skriver om behandlingen. Jeg kan kun anbefale det!!!! Det virkede perfekt for mig

"Hvad er Khellin?
Khellin er et stof som udvindes af en sivplante fra Nilen, og som stimulerer dannelsen af pigment. Khellin er indkapslet i liposomer, som øger absorptionen af Khellin i de pigmentdannende celler i hårsækkene. Der er også tilsat L-phenylalanin som virker antioxiderende og forhindrer lys-blegning af farvestoffet, som farver huden.
Hvordan virker lampen?
Lyset fra lampen er UVB lys med en bølgelængde på 311 nm. Fra solen får vi samme lys, og dette lys stimulerer pigmentdannelsen i huden.
Hvordan anvendes Khellin og lampen?
Khellin sprayes på en ren og tør hud to gange daglig – morgen og aften. Efter at Khellin er tørret ind efter 5 – 10 minutter må man gerne anvende creme og make-up. Lampen anvendes 1 gang om dagen, tidligst 30 minutter efter at Khellin er påsprayet, og inden huden påsmøres creme eller make-up. Lampen skal holdes helt nede på huden ved lysbehandlingen. Hvis lampen ikke kan dække hele området, skal man blot flytte den og behandle områderne efter hinanden. Første dag lampen anvendes, skal den anvendes i 10 sekunder, anden dag i 20 sekunder, tredje dag i 30 sekunder, og ligeledes de efterfølgende dage skal man øge behandlingstiden med 10 sekunder, indtil man giver huden maximalt 70 sekunders lys. Huden må dog ikke blive forbrændt, dvs. rød som ved en solskoldning. Hvis huden bliver let rød, skal man reducere tiden med 10 sek. den følgende dag, og hvis den bliver meget rød, skal man holde 2 dages pause. Det gælder således om at finde netop den tid, der stimulerer huden mest mulig uden at den bliver forbrændt.
Det er vigtigt at smøre solfaktor 60 (Vichy fra Apoteket) på den omkringliggende hud, som ikke skal have lys, idet den da vil blive meget mørkere, da den normale hud danner pigment på normal vis."

Det er jo dejligt at min vitiligo er væk, men jeg frygter jo at den kommer igen andre steder på kroppen, så derfor er jeg også ved at prøve at sætte mig ind i de teorier om tarmsystemet, da jeg også tidligere har haft irritabel tyktarm og i det hele taget har en MEGET følsom tarm :)
Har du noget nyt om tarm-teorien??

Mvh Maiken
Mai

Indlægaf Mai » 11 09 2011, 18:18

Hej igen Susanne

Hvis du sender mig din mail på pb, så sender jeg gerne et før og efter billede af min vitiligo.

Mvh Maiken
Mai

Indlægaf SusanneR » 18 09 2011, 20:56

:!: Hej Mai :) .

Tak for dit svar. Og rigtigt dejligt at det har hjulpet dig med lysbehandlingen :) . Jeg vil da helt sikkert overveje det igen, men jeg har desværre også fået mørke pigmentpletter :cry: …… En ret stor i panden og nogle mindre på min overlæbe og da jeg har vitiligo om øjnene og munden så er det svært ar undgå at ramme det mørke med lyset. Så kan det blive endnu mørkere :? . Jeg ved ikke rigtig om jeg vil ha lys, men det er meget rart at vide at der er en hjælp der, hvis det bliver helt håbløs at have med at gøre.
Men der er jo også nogle ”bivirkninger” ved behandlingen efter hvad jeg har fået oplyst. Rynker om øjnene, tør hud og en lille risiko for hudcancer og jeg har samme alder som dig og tænker at der kunne jo nå at komme bedre løsningsforslag i vores tid. Og så brænder lyset folinsyren væk i cellerne, så det skal du også tænke på. For mangel af det, kan i sig selv give mangel på pigment, og det kan måske påvirke dit ”normale” hud…… :wink:
Jeg tager i hvert fald lige en vinter mere og tænker og opbygger og læser og tænker mere.
Men jeg vil da blive meget glad hvis du ikke glemmer dette forum, og vil vende tilbage med nyt hvis der sker forandringer når du stopper med behandlingen eller om et ½ år. Det er som om at folk bare forsvinder her fra, når de har fået det bedre, for der er ikke mange solskin historier :? , og ellers findes de slet ikke :!: :?: :?: .
Men jeg Kæmper stadig med at udrense kroppen og opbygge tarmen. Er ved at finde frem til en som har en kur til vitiligo :idea: . Jeg håber hun skriver tilbage i denne uge. Jeg skal nok ligge den ud her på siden :) .
Ang. de autoimmune sygdomme er det ikke så let at køre det over en kam. Det eneste fælle træk jeg pt . har er, at vi ikke må komme i manget af D-vitamin og det kan jo let ske når vi undgår solen. Men så er det i gang med pillerne. Det tror jeg er vigtigt.
Og ellers vil jeg ønske alle en god uge. Og tak Mai :) :)
Susanne
SusanneR

Indlægaf Mai » 19 09 2011, 16:17

Hej Susanne

Jeg skal nok huske at rapportere herinde når jeg stopper behandlingen og i tiden derefter. Jeg er selv blevet hjulpet af de input der har været herinde, så ved hvor meget det betyder :) .

Mht til tarm.teorien, så er jeg også så småt begyndt at tage nogle kosttilskud. Men du skriver du udrenser; hvordan gør du det, altså med hvilke præpararter og hvad bygger du op med igen?
Er meget interesseret i at høre det.... :D

Mvh Maiken
Mai

Indlægaf SusanneR » 26 09 2011, 13:02

Hej Maiken.

Udrense…. Opbygge….. Ja det kan jo hurtig gribe om sig :wink: . Men nu for du navnene på det som jeg tager pt. Men det er jo ikke sikkert, at det er det andre skal tage. Husk det !! :!:
Udrensning:

10-12 x Den grønne perle fordelt på dagen.

Opbygning:

2 x Omnix
1 x al-c
2-3 x epa gla+
1 x balanceret B-stress
1 x Omni-zink
4-8 symbioflor+
1 x D-vitamin 35 mg
1 x hair volume
Og så burger jeg urticalsin efter behov. Det tager den kløe der kan komme i pletterne.

Jeg ved ikke om det er en hjælp for dig.

Jeg har fundet en gammel kur ( ja så der er arbejdet med vitaminteorien længe :wink: :roll: ) som lyder:

Store doser af C-D og B12 vitamin i et år – så check evt. i en bog hvor store terapeutiske doser, man må gå op til!

God Kamp :D
Susanne
SusanneR

Indlægaf Oruphus » 13 10 2011, 20:28

Kære Susanne og Lena.

Jeg lider også af Vitiligo. Sygdommen startede i det små da jeg var 18 (med en plet over øjet). Slog helt ud da jeg var 23 år gammel. Nu er jeg meget ramt. Udbrud mærkes i form af kløe - og hvide pletter opstår på de steder, der har kløet. Typisk 1 års tid efter at kløen er startet får jeg en plet der så gerne efterfølgende breder sig. Sommeren står på faktor 50 og brun creme.

Også jeg har for lavt stofskifte. Det kom efter mine 2 graviditeter og udvikler sig ligeledes løbende. Meget i perioder - og når det er tilfældet er jeg uendelig træt. Bliver behandlet med Eltroxin 200 mg. Hvor meget behandling får I for jeres lave stofskifte?

Jeg har løbet meget og holder fortsat meget af at løbe. Men jeg er begyndt at have ondt i leddene og er noget i tvivl om, hvorvidt det kan være forbundet med mine auto immune sygdomme. Har I erfaring med det. Jeg er blevet anbefalet at spise fiskeolie. Hvad siger I til det?

Mvh Jane
Oruphus

ForegåendeNæste

Tilbage til Behandlingsformer