autoimmune sygdomme

Har du erfaring eller søger du andre med erfaring i en bestemt behandlingsform, så benyt venligst dette rum.

Re: autoimmune sygdomme

Indlægaf Mai » 17 10 2011, 21:25

Kære Jane

Selvom din besked ikke er adresseret tl mig, tillader jeg mig alligevel at svare:-).

Jeg får pt 100 mikrogram Eltroxin pr dag, men er endnu ikke stabiliseret. I perioder er jeg ligesom dig, træt som et ondt år :(
det er ganske uudholdeligt.

Jeg har også altid dyrket motion, både styrketræning og løb. Jeg har læst om mange, der døjer med ondt i ledene, men det har jeg heldigvis ikke. Endnu, fristes man til at sige. Jeg spiser 3 eyeQ hver dag, ved ikke om det gør en forskel, men det er værd at prøve for dig.
Derimod døjer jeg med voldsom hjertebanken, ved selv lav intensitet. Det værste er dog, at jeg oplever at min hals lukker sammen, når jeg løber og jeg kan ikke trække vejret ind. Det var en voldsom forskrækkelse de første gange det skete, men min læge ved ikke rigtig hvad det er.
Nu kan jeg nogenlunde mærke, når det er på vej, så stopper jeg og forsøger at få vejrtrækningen under kontrol. Men føj, det er ubehageligt.
Men det er helt sikkert at noget har ændret sig i forbindelse med dyrkelse af motion.

Mvh Maiken
Mai

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf else » 18 10 2011, 21:42

Hej med jer piger. Jeg er en kvinde på 31 år som også har fået vitiligo. Jeg fik små hvide pletter på hånd overfladen. jeg har fået protopic creme fra min hud læge. har brugt det i 2 måneder og nogen af de første pletter som jeg fik i starten af maj måned er næsten væk men de efterfølgede som jeg fik på min håndled og albuer er blevet lyserøde, men jeg bruger også en anden kur som jeg tror har hjulpet lidt. for ca halvnden måned siden kom der små pletter på mine knæ men de er ikke blevet større der har jeg ikke brugt creme det gøre jeg heller ikke nu.
Min egen læge har undersøgt mig og fået taget nogle blodprøver som stofskifte, levertal, nyrertal og vitaminer altsammen var normal men jeg har ikke fået svar på min d-vitamin i nu.tilbage til kuren som jeg har brugt. Har fået at vide at det er mere effektivt på dem der har fået vitiligo indenfor 1 år, men det skader vel ikke at man prøver det.
Kog ca 300 ml. vand (vand uden klor) og skrue ned for varmen kom ca. 4-5 gram lavendel i og lad det trække i 15 minutter men husk det må ikke over koge. skrue ned for varmen. Når der er gået 15 min. filtere det med det samme så kan man drikke det varmt eller lunken. Der må ikke bruges sukker eller andet for at få smage til den. Man skal drikke 1 glas mindst 2 timer efter aftensmaden og det resterende må man IKKE bruge til næste dag. Det skal forberedes frisk være aften.
Drik det i 15 dage være aften. og se om der er sket noget med pletterne og derefter drik det 3 - 4 gang om ugen i et styk tid. Man kan købe lavendel te hos naturkost butikker det skal helst være selve blomsten og bladene af lavendel, men der jeg ikke kunne ikke finde bladene har jeg brugt selve blomsten. Den her kur har jeg fået fra tyrkiet og de mener også det har noget at gøre med leveren og tarmsystemet. Så jeg håber det hjælper.

•minimere intagelse af aubergine, løg, friske tomater, hvede forbruget.
• Forebyggende måltider som majs brød, æble( må ikke skrælles )
- Majsmel har den rolle at stoppe spredningen og forebyggende mod vitiligo.
else

Indlægaf SusanneR » 28 10 2011, 11:08

Hej Med Jer.
Ja det er jo snart ikke til at komme til her inde for spam :(
Jeg prøver stadig at finde på noget omkring de autoimmune sygdomme, men det er ikke så let og tiden er der heller ikke rigtig lige pt. Men det er rigtig skønt at læse hvad andre prøver og arbejder i. Det er til evig inspiration for mig og giver hver gang ideer til noget der lige skal ses mærmere på. :idea: .....
Så mange tak siger jeg bare :)
Men der er ikke de hele store nyhedder lige nu. Men jeg har ikke opdaget, at jeg har andre autoimmune sygdomme sygdomme end denne her, og det får jeg helle ikke...
Men bare lige så i ved det så er kampen ikke opgivet :D :D
God weekend :)
Susanne
SusanneR

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf SusanneR » 28 10 2011, 11:16

- og til Lena....
Jeg har læst bogen og ja den er spændende men også ekstrem....
Jeg tror helt sikker at kuren kan være god for mange, men alle har måske ikke behov for så stor en tur. Og så er det jo lidt svært med generalle kure.... vi er jo ikke ens, så vi har måske ikke behov for helt den samme kur, og den er ikke tilpasset til at vi lever i norden....
Men tak for anbefalingen. og hvis du går igang vil vi da gerne høre om du er blevet 10 år yngere :wink: :D
Susanne
SusanneR

Indlægaf nanna. » 21 03 2012, 20:08

Hej SusanneR
Jeg havde binyrebarkinsufficient (addinson disease), som er en autoimmun sygdom, da jeg samtidig fik vitiligo. Jeg tror klart der er en sammenhæng der.
nanna.

Indlægaf Karen H » 02 08 2012, 12:42

Hej

Jeg fik at vide af min hudlæge på et tidspunkt at når man har en autoimmun sygdom får man lettere en mere.
For mit vedkommende har jeg fået sklerose - efter mange år med vitiligo. Jeg har i mange år skulle smøre mig ind og undgå sol - og dermed også d-vitamin fra solen. Underskud af d-vitamin mener man kan føre til sklerose og andre lidelser. Så jeg vil stærkt anbefale jer alle at tage ekstra tilskud af d-vitamin. De er ikke dyre.

Kh karen
Karen H

Indlægaf SusanneR » 03 08 2012, 19:08

Hvor er det bare vigtig, det du skriver der… Meget vigtigt. :!:
Vi skal passe på, at det gode vi prøver at gøre for det ene, ikke ødelægger noget andet.
Men D- vitaminerne kommer også mere og mere i fokus. Jeg havde godt set undersøgelser omkring D og Skelrose. Vist noget med at D`erne er med til at styre det sted i kroppen, hvor det bliver bestemt om noget bliver kronisk i kroppen, altså vigtig for alle med autoimmune sygdomme…
Vigtig Info :!: :!:
Susanne
SusanneR

Foregående

Tilbage til Behandlingsformer