Er der nogle som kender til en behandling med kobber?

Har du erfaring eller søger du andre med erfaring i en bestemt behandlingsform, så benyt venligst dette rum.
Besvar
hannah
Geografisk sted: århus

Er der nogle som kender til en behandling med kobber?

Indlæg af hannah » 30 01 2011, 01:47

Hej.

Jeg er også ramt af vitiligo. Som alle andre, leder jeg også efter en virkningsfuld behandling. Jeg har hørt om et vitamintilskud, som er "opfundet" af en dr. Even Marstrand fra Humlebæk. Vitamintilskudet består af titan, kobber og c-vitamin. Det skulle eftersigende have en god effekt på autoimmune sygedomme, herunder vitiligo. Er der nogle som her erfaringer med det?

Et andet spørgsmål, kender i til, at hvis man er kommet til skade med ens hud, altså hvor der har været hul på huden og man så efterfølgende får et sår, og når det sår så falder af, så har man fået endnu en hvid plet.

Jeg er meget glad for vitiligo debatfora. lad os håbe, at vi i vores fælles søgen af en behandling der virker, får succes.

Forsat god weekend :)
mvh lena
hannah

Re: Er der nogle som kender til en behandling med kobber?

Indlæg af hannah » 30 01 2011, 15:31

hannah skrev:Hej.

Jeg er også ramt af vitiligo. Som alle andre, leder jeg også efter en virkningsfuld behandling. Jeg har hørt om et vitamintilskud, som er "opfundet" af en dr. Even Marstrand fra Humlebæk. Vitamintilskudet består af titan, kobber og c-vitamin. Det skulle eftersigende have en god effekt på autoimmune sygedomme, herunder vitiligo. Er der nogle som her erfaringer med det?

Et andet spørgsmål, kender i til, at hvis man er kommet til skade med ens hud, altså hvor der har været hul på huden og man så efterfølgende får et sår, og når det sår så falder af, så har man fået endnu en hvid plet.

Jeg er meget glad for vitiligo debatfora. lad os håbe, at vi i vores fælles søgen af en behandling der virker, får succes.

Forsat god weekend :)
Hej igen. Vil bare lige fortælle, at jeg har mailet Dr. Even Marstand, for at høre om han mente, det kunne ha' en en effekt på vitiligo. Hvis man har lyst til at vide noget mere, kan man google hans navn, så kommer man ind på hans hjemmeside. Men jeg skal nok vende tilbage med hans svar.
mvh lena
SusanneR
Geografisk sted: Jylland

Indlæg af SusanneR » 30 01 2011, 22:04

Hej Hanna.
Ja jeg har læst om kobber i forbindelse med vitiligo - zink - mavesyre ...... som er noget der hænger sammen. Som jeg kan se det, er et tegn på kobbermangel tidlig gråhår og også mangel på pigment i huden. Kobber hæmmes af for meget zink - men det tror jeg ikke er det store problem, selv dem som tager en god vitaminpille kan have mangel på zink..... Men det som er mere vigtig - som jeg ser det :wink: er at for lav mavesyre hæmmer optagelsen af kobber.. og så der det jo lige hvad der kommer først :? :idea: . Hvis du har læst nogle af mine andre indlæg ved du hvorfor jeg skriver sådan :) . Men jeg ønsker dig held og lykke og håber du finder noget vi andre også kan få glæde af. Selv om man lære at leve med det, er det jo stadig spændende at se om man kan gøre noget ved det :wink: . Og husk: Intet vare evigt :!: :!:
Susanne
hannah

Indlæg af hannah » 09 02 2011, 14:31

Hej Susanne.

Tak for dit svar.

Jeg har talt med Dr. Even Marstrand. Han vidste ikke om hans kosttilskud ville have en effekt mod vitiligo. Han fortalte, at der var rigtig gode erfaringer med slidgigt, som jo også er en autoimmune sygdom. Jeg lider også af slidgigt, så jeg tænker, at der jo ikke sker noget ved at prøve det. Samtidig har jeg taget dit råd til mig ang. mavesyre, er gået i gang med at spise tabletter som skulle hjælpe maven med at være i balance, de hedder Bifiform.

Jeg skal selvfølgelig nok skrive og fortælle, hvordan det går.

Venlig hilsen Lena
mvh lena
maria

Indlæg af maria » 11 04 2011, 21:06

hej hannah
Du skriver at du får en hvid plet efter et sår, hvilket jeg også gør, men tror nu at det er et ar el. at huden ikke har fået sol mens du har såret, tror ikke at det er vitiligo :D
hannah

Indlæg af hannah » 13 04 2011, 16:17

maria skrev:hej hannah
Du skriver at du får en hvid plet efter et sår, hvilket jeg også gør, men tror nu at det er et ar el. at huden ikke har fået sol mens du har såret, tror ikke at det er vitiligo :D
Hej Maria :D

Ja, man kunne godt tro, at det var ar. Men når jeg er kommet tilskade med huden, hvad enten jeg har fået et sår eller har brændt mig, så den hvide plet der kommer efterfølgende, den vokser sig større. Det kan starte med en plet på størrelse med en fingernegl, og ende med en plet på størrelse med en lille håndflade :(

Selv mine strækmærker fra da jeg var gravid, er begyndt at blive hvide. Jeg har altid været naturlig mørk i huden, så det ses tydeligt. Men selvfølgelig er det mest tydeligt om sommeren.

Jeg er selvfølgelig rigtig ked af det, da mit bliver mere og mere udbredt. Både ansigt og krop :( . I ansigtet prøver jeg at dække det med selvbruner og make-up. Indtil videre er det ok.

Men tak for dit svar. Mvh Lena. Hannah er bare bruger navn :D
mvh lena
maria

Indlæg af maria » 13 04 2011, 18:33

ja okay så forstår jeg bedre. Fra min egen erfaring har jeg kun oplevet (udover mit vitiligo) at få en hvid plet efter et ar men det bliver ikke større, i hvert fald ikke endnu.
Besvar