Mavesyremangel = B12 mangel

Har du erfaring eller søger du andre med erfaring i en bestemt behandlingsform, så benyt venligst dette rum.

Mavesyremangel = B12 mangel

Indlægaf SusanneR » 01 07 2010, 12:13

Er der nogen der har forsøgt med at stimulere mavesyren ? Jeg er også overbevist om at det har noget med folinsyre og B12. Men hvis man har for lav mavesyre så optager man ikke B12 - og meget andet - i kroppen. En anden årsag kan være bændelorm som også hæmmer B12 optagelsen. Hvis man for lavet en B12 test, kan det snyde, hvis man har et højt indhold af folin(B9). Så kan man ikke så let måle den lave B12. Dårlig tarmflore og calciummangel gør det også svær at optage B12.
Så måske kan B alligevel hjælpe mange hvis de andre forhold kommer i ballance. Måske også i mindre dosis.
Jeg er gået i gang med Mega B-Stress hvor dosis er 1000 mcg B12 og 360 mcg folsyre, kobineret med alle de andre b-vitaminer, for man kan ikke optage b uden at få dem alle....og 2 omnimin og så drikker jeg vand med citron lige før jeg spiser for at fremme mavesyren. Calcium tager jeg hømopatisk med urticalcin.
Jeg vender tilbage men vil gerne høre om der er andre der har prøvet med mavesyre modellen.
Jeg har læst om det på bl.a. http://www.bodyfocus.dk/documents/For_l ... re_art.pdf
Susanne
SusanneR

Geografisk sted: Jylland

Re: Mavesyremangel = B12 mangel

Indlægaf mikeymike » 02 07 2010, 08:30

Hejsa... Det lyder virkelig interresant og spændende... Og vil give dig helt ret, jeg er selv uddannet indenfor medicin, så kan kun understøtte din teori. Så lad os alle høre hvad resultater bliver af dit forsøg. For har Vitiligo noget med det og gøre, altså den sammensætning som du fortæller, vil jeg jo mene vi alle stor set kan blive helbredt...
Så lad os høre om det virker....
Hilsen Mikael
mikeymike

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf SusanneR » 02 07 2010, 10:26

Hej Mikale og alle andre.... Jeg har som ny bruger læst mange af beskederne og kan se at vi prøver meget. Men sagen om B-vitaminerne går meget igen.
Lad os prøve at finde ud af noget samlet.
Hvis vi nu prøver at samle vores viden, så kunne vi måske finde ud af årsagen til problemet, som jeg jo mener skal behandles før vi kan komme af med eller som det jo er her - få igen - vores pigment.
Jeg mangler det i ansigtet og under armene...
Hvorfor ????
Jeg vil prøve at komme med nogle ideer, og hvis der så er mange der svare på spørgsmålene, så kan vi måske finde en sammenhæng i vores levevis eller et andet mønster som gør og ens = samme diagnose. Så lad os prøve med fælles kamp...
Susanne
SusanneR

Indlægaf mikeymike » 02 07 2010, 18:19

Jeg har vitiligo overalt på kroppen... hænder, arme, ben, fødder, armhule, lidt i ansigt osv.... og har haft det siden jeg var ca 15-16, og er idag 26
mikeymike

Indlægaf Rune1976 » 15 07 2010, 02:48

Hej Susanne. Ideen om at for lidt mavesyre kan spille en rolle for vitiligo, lyder bestemt interessant. Da jeg kiggede på listen over symptomer på for lidt mavesyre, kunne jeg dog ikke umiddelbart nikke genkendende til nogen af dem. Pånær forkærlighed for sure ting. Og den har jeg tænkt en del over siden. Så længe jeg kan huske, har jeg nemlig altid haft en meget stor hang til de sure ting, herunder citronsaft som jeg kunne/kan drikke som om det var saftevand, oliven spiser jeg ligeså gerne som slik (synes min kone er meget mærkeligt :D ) og vinvins- og rødvinseddike bruger jeg i rigelige mængder til salaten, men kunne velsagtens drikke det rent.

Jeg synes derfor din idé med mavesyren er meget spændende og jeg glæder mig til at høre mere om den. Jeg vil selv snarest få kigget på mængden af mavesyre.

Hilsen Rune
Rune1976

Indlægaf SusanneR » 15 07 2010, 10:10

Hej Rune.
Jeg arbejder stadig på sagen :) .
Har du set det jeg har skrevet under beskeden - tilbage til start - omkring B-vitaminer.
Er der noget af det der passer på dig?
Susanne
SusanneR

Indlægaf Rune1976 » 15 07 2010, 16:38

Hej Susanne. Jeg kan kun genkende nr. 10 under B12 mangel - med træthed. Det som lægen kalder for lammende træthed kender jeg ligeledes til. Før i tiden kunne jeg mærke trætheden helt ud i fingerspidserne, og allerede omkring klokken 21 om aftenen var jeg klar til dynerne. Det er ikke så slemt nu her om sommeren, og nu hvor jeg er kommet i god form igen. Men trætheden er blevet bemærket af så godt som alle i min omgangskreds, som har undret sig over min tydelige træthed tidligt på aftenen.

Jeg har bemærket, at min mangel på pigment primært befinder sig der, hvor huden er tynd. Hos mig, og mange andre kan jeg læse, befinder det sig omkring øjnene, under armene, omkring læberne og i skridtet - altså alle sammen steder, hvor huden normalt er tynd. Jeg har meget lidt på arme og ben, hvor huden er mere tyk og grov. Det er ligeledes tydeligt, at noget i kroppen prøver at fjerne den pigment, som jeg har i huden, for specielt udsat er mine modersmærker. På så godt som alle disse er der en rund, hvid plet, hvor man kan skimte modersmærket i midten. Det ser ud til at noget i kroppen ikke bryder sig om pigment :? Håber infoen kan bidrage lidt :wink:

Hilsen Rune
Rune1976

Indlægaf mikeymike » 15 07 2010, 17:58

Hej Rune.... Jeg har Vitiligo stor set over hele kroppen, men det som jeg lige vil nævne er, at min bror også har lidt Vitiligo. Han har 6-9 pletter på 1-2 kroners størrelsen fordel rundt på kroppen. Men det som er sjovt ved hans pletter er at der ved alle, er en fregne i midten... Eller dvs der var dengang han var lille.. Hudlægen sagde dengang at kroppen prøver og slå fregnen ihjel, hvilket i min brors tilfælde er lykkes. Da man stor set ikk kan se fregnen idag, men den hvide plet er der stadig. Så det er du ikke alene om, at vitiligo prøver og slå fregner/modersmærker ihjel...

Man mener jo også at Vitiligo kommer ved folk, fordi immunforsvaret ser sig gal på melaninen (hudfarven/pigmenten).... Så man kan jo sige at kroppen vil slå pigmenten ihjel via Vitiligo, og Vitiligo så vil slå fregner ihjel.... Så hvad bliver det næste :-)
Hilsen Mikael
mikeymike

Indlægaf SusanneR » 16 07 2010, 16:53

Hejsa.
Inden jeg fandt denne side, snakkede jeg med en der mente at det havde noget med natrium-kalium pumpen at gøre :idea:... Altså den lille ¨pumpe¨ der sørger for at der komme næring ind i cellen, som jo består af en olie membram. Hvis denne natrium-kalium-mineral sammensætning ikke er korekt så kommer der ikke næring nok ind i cellen og det arbejde cellen udføre kommer ikke ud af den :cry: . Altså kan det være årsagen til at der ikke er pigment i et område. :wink: Han mente også det hang sammen med tidelig grå-hår... Det har jeg også :? .
Jeg har nu taget nogle prudukter han anbefalede i 3 uger og skal snakke med ham igen sidst på måneden.
Jeg ved ikke om der har en effekt endnu - jeg tager også B-vitaminer og spiser så jeg stimulere min mavesyre... såå...
Jeg håber på at det ene med det andet.... :D
Men vi er nede på celleplan nu. Men jeg ved ikke helt om jeg vil se det som angreb, måske mærmere som små sultne celler, som ikke kan få mad ind, og ikke kan få alt deres pigment som de har produkseret, ud i huden. Til glæde for os... :D
Susanne
SusanneR

Indlægaf SusanneR » 20 07 2010, 10:29

Ok !! Nu har jeg fået målt min mængde af B-vitaminer i kroppen... :D
B12 : 689. Normalværdi mellem 130 og 700
Folsyre: 42,3. Normalværdien mellem 10,4 og 42,4 !!!

Men hvad så.. Jeg mangler hjælp. :?
Jeg tager jo B-vitaminer i store mængder.
2-3 mega B-stress med 180 mcg folsyre og 500 mcg B12
2 omnimin med 200 ug folsyre og 4,5 ug B12

Men viser blodprøven et rigtig resultat ? Er mængden i blodet også det der er på celleplan?
Betyder mængden at jeg godt kan optage B12, altså ikke de store mavesyre problemer??

Men mit kolesterol var meget lav 3,2 og hvordan er det nu lige med kolesterol og B12.
Der skal jo være kolesterol tilstede i kroppen, for at kunne optage b12 ( stort problem for de mange på nedsænkende medicin - men det er jo en anden debat )
Er det så et godt resultat ?? :?

Er der ikke nogen her i mængden der har forstand på det ??? :wink:

Og en anden lille bemærkning. Er der ikke personer som er bruger her som har fået det bedre.
Stopper de bare med at være aktive. Eller findes der slet ikke sådanne personer !!! :shock:
Susanne
SusanneR

Næste

Tilbage til Behandlingsformer