Mølholm

Har du erfaring eller søger du andre med erfaring i en bestemt behandlingsform, så benyt venligst dette rum.
lak
Geografisk sted: København

Mølholm

Indlæg af lak » 23 06 2009, 13:06

Der har tidligere været skrevet en del omkring Mølholm(behandling med lys og Khellin) uden at alle aspekter efter min mening er blevet dækket. Jeg bemærkede første gang vitiligo omkring munden i starten af 2008 (ifb med solarie besøg). Jeg besøgte 3 hudlæger før diagnose blev stillet. Jeg er nu halvanden måned inde i min behandling hos Mølhom og kan se store fremskridt i ansigtet (ca 60 pct re-pigmentering) samt begyndende re-pigmentering på hænderne. Jeg er sikker på at jeg opnår 100 pct re-pigmentering i ansigtet og forventer ca 50 pct re-pigmentering på hænder efter endt forløb (3 måneder). 3 måneders behandling koster ca 7000kr (inkluderer konsultationer, leje af lampe samt køb af khellin). Check evt med arbejdsgiver/pensions sygeforsikring - det offentlige dækker/bidrager ikke. Det gode er at behandling foregår hjemme i privaten (tager ca. 20 minutter hver dag for midt vedkommende). Jeg kan varmt anbefale Mølholm - især til dem som er ramt i ansigtet.
mikeymike
Geografisk sted: Horsens

Re: Mølholm

Indlæg af mikeymike » 23 06 2009, 19:30

Tillykke med fremskridtet... Det glæder mig... Men tror først jeg vil søge til lysbehandling, hvis jeg bliver alvorlig ramt i ansigtet...
lak

Indlæg af lak » 07 09 2009, 15:51

Jeg er nu 6 måneder inde i min behandling på Mølholm. Resultatet er godt - hvilket vil sige 98pct re-pigmentering i ansigtet og ca. 30pct på hænderne.
Det er tydeligt at hænderne ikke er lige så modtagelige som ansigtet men alligevel reagerer ved vedvarende behandling. Det kræver tålmodighed men fremskridt er til at tage at føle på. Jeg vurderer at i alt 12 måneders behandling vil give mig et meget tilfredstillende resultat.
mikeymike

Indlæg af mikeymike » 07 09 2009, 17:47

Kæft hvor lækkert for dig.... Jeg er selv ramt alle steder på nær ansigt... dvs har dog 2 små pletter, som kun ses hvis man ser meget efter... Men den dag det bliver mere, vil jeg nok også søge til mølholm....
Du skriver det har kostet 7000kr.... er det alt??? Synes det lyder vildt billigt...
Og den behandling du får, er det kun til man er repigmenteret, eller er det resten af livet... jeg mener, når man er repigmenteret og stopper behandlingen, komme de hvide pletter så igen
lak

Indlæg af lak » 08 09 2009, 08:58

Det kommer til at koste omkring 7000 kr (ca. 12 måneders behandling) og det er rimeligt. Behandlingen er dog ikke så resource krævende for Mølholm da det foregår derhjemme (khelin + smal spektret uvb) med kvartals check 'on location' hos Mølholm.
I princippet burde de hvide pletter ikke komme igen efter re-pimentering da huden/immunsystemet burde have accepteret det nye pigment (jeg har IKKE oplevet a pletter kommer igen). Der kan jo komme nye pletter da sygdommen som sådan ikke er væk men dem må man jo så bare behandle. Jeg ville ikke have noget imod at fortsætte de næste 10 år hvis det er det der skal til. Behandlingen kunne ikke være nemmere - sidder foran fjernsynet med lampen ca. 30 minutter hver aften.
mikeymike

Indlæg af mikeymike » 08 09 2009, 17:38

Lyder virkelig godt...
1. Siger de noget omkring om det er alle som har en succesfuld behandling....
2. Hvor meget af kroppen kan lampen dække?, da jeg er ramt stort set overalt på kroppen... Dvs, hvor stor er lampen...
michelle

Indlæg af michelle » 08 11 2009, 15:53

jeg har selv kigget lidt på mølholms hjemmeside, og skulle ringe til ham i løbet i ugen, så krydser fingre for det går ligeså godt som hos dig :) har cirka i 50% af ansigtet :(
hvor mange konstultationer har du været til? den første til 2500, den anden til 1000, har du været til flere end dem, eller behøver man ikke det?

til mickeymike:
det virker ikke hos alle nej, og det er i ansigtet det er bedst. du kan få svar på begge dine spørgsmål på www.mølholm.dk
mikeymike

Indlæg af mikeymike » 10 11 2009, 20:37

tak for svaret michelle :)
Mai
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Mai » 13 06 2011, 13:59

Er der stadig effekt at behandlingerne, du fik i 2009?
Eller er der andre, der har gode erfaringer med Mølholm...?

Her nemlig lige fået konstateret Vitiligo og det har selvfølgelig ramt ansigtet og jeg er desperat for at få det væk!!!!!
lhj

Indlæg af lhj » 01 07 2011, 21:08

Mai skrev:Er der stadig effekt at behandlingerne, du fik i 2009?
Eller er der andre, der har gode erfaringer med Mølholm...?

Her nemlig lige fået konstateret Vitiligo og det har selvfølgelig ramt ansigtet og jeg er desperat for at få det væk!!!!!

Hej Mai

Jeg opdagede mit sidste sommer under en solferie. Synes jeg havde nogle mærkelige pletter på hænderne.
Henover vinteren fik jeg også et felt på hagen på 4x4mm
På hænderne har jeg et større felt på pegefingeren 1x1 cm og eller 4-5 mindre pletter på hænderne. Udover dette er jeg ramt lidt syd for navlen :D .

Havde det på samme måde som dig, var ved at blive sindsyg - og blev næsten desperat da jeg opdagede at det ikke bare kunne fjernes igen.

Startede så på Mølholm midt i maj. Idag er min plet i ansigtet allerede helt væk, skægget i pletten er igen blevet sort, det var helt hvidt for 1½ mdr. siden
De små pletter på fingerne er der kommet farve i hårsækkene, hvilket Mølhom siger er perfekt for det er tegn på der sker noget.
Den store plet på fingeren er der ikke sket noget med, den er faktisk blevet større, eller også er det fordi hånden er blevet brunere.

Alt i alt har jeg dt lidt bedre nu, tror på at jeg nok skal kunne holde det nede med lys og Khelim.

Så min anbefaling er klart se at komme igang, tror det er nemmere jo før du kommer igang. Jeg bruger 6 min. med lys hver dag, det er til at komme sig over.

Skriv en PM hvis du vil vide mere

mvh
Lars
Besvar