Har jeg vitiligo?

Dette rum er til generel snak om vitiligo/pigmentmangel

Har jeg vitiligo?

Indlægaf JesperSW » 07 07 2008, 23:27

Hej :)
Jeg har nogle lyse pletter overalt på mine arme og ben, som jeg har svært ved at finde ud af hvad er. De er ca. 3-5 mm i diameter og ingen af dem er i berøring med hinanden. De kan desuden også kun ses når jeg fryser.
Jeg ved ikke helt hvad grunden er til jeg har disse pletter og om de kan fjernes.
Jeg har kigget på nogle billeder af folk der lider af vitiligo, men jeg synes ikke helt at det ligner det.
Jeg var på et tidspunkt ved min læge, men han kunne kun sige at det sikkert var en slags fejlpigmentering af en art, men ikke hvilken og om den kunne behandles.
Håber på at der er nogen herinde der måske har et forslag til hvad det kunne være og om der måske findes en behandling af en art.
Tak.
JesperSW

Geografisk sted: Danmark

Re: Har jeg vitiligo?

Indlægaf Hr » 24 07 2008, 17:30

Måske skulle du prøve at tage til en hudlæge med det i stedet for blot en almindelig læge, men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad det indebærer når du siger læge.

Men lige umiddelbart, synes jeg ikke at det lyder som om at du har vitiligo, når du nu siger at det kun kan ses når du fryser!
Hr

Indlægaf Modvind » 09 08 2008, 12:33

Nej, jeg vil ikke mene, det er vitiligo. Men det kan måske senere udvikle sig.

Min storebror har samme "pletter", som du beskriver, som han har fået i forbindelse med Solarie. Hvis du tager Solarie, vil jeg råde dig til at stoppe. :-)
Anne, 18
Modvind

Indlægaf JesperSW » 10 08 2008, 21:04

Jeg fik dem nemlig også i forbindelse med solarie :) Jeg stoppede selvfølgelig med at gå i sol da jeg fik dem, og har nu ikke gået i sol i omkring 1½ år, dog er pletterne der stadig. Din storebror har ikke fundet noget imod det?
JesperSW

Indlægaf Carina » 15 08 2008, 13:21

Hej JesperSW
Jeg syntes du skal finde en hudlæge, for sådan som du beskriver dinne pletter kan det godt være svamp. Det kan let behandles.
hilsen
Carina
Carina

Geografisk sted: Kastrup

Tilbage til Generelt