Sun Spray Tanning

Dette rum er til generel snak om vitiligo/pigmentmangel
Besvar
Grete F.
Geografisk sted: Nordsjælland

Sun Spray Tanning

Indlæg af Grete F. » 23 05 2008, 10:15

Hej.

Jeg er blevet spurgt, om jeg kunne 'hjælpe' en person, der har vitiligo, og det er derfor, jeg er på banen her med mit spørgsmål.

Jeg har en lille beskæftigelse med Sun Spray Tan.

For de, der ikke ved, hvad det er, kommer her lidt forklaring:
Spray Tanning/ Airbrush Tanning er en måde at påføre huden et tyndt lag af en professionel selvbruner-væske. Ved at anvende en ultra fin forstøvning, trænger væsken ind i det yderste hudlag. og man får en jævn, naturlig, brun kulør, uden striber og skjolder.

Det aktive stof i den specielle tanning væske er DHA (DiHydroxyAcetone), som kendes fra mange selvbruner produkter. DHA er et sukkerstof, der normalt udvindes af vindruer og sukkerrør, og det er fuldstændig ufarligt. Den flotte solbrune kulør opnås i de første 24 timer efter behandlingen, hvor DHA’et reagerer med aminosyrerne i det øverste lag af huden. Det er således pigmentet i huden der bliver mørkere. Den opnåede farve beskytter ikke mod solens stråler som den naturlige bruning.

Farven holder i 5-10 dage og er konstant de første 3-4 dage, hvorefter den aftager gradvist.

Er der nogen af Jer, der har erfaring med, om dette produkt / denne form for selvbruner kan udjævne de hvide pletter i en periode ??

Det ville jo være en stor hjælp for mange, hvis det gjorde, især hvis man en dag gerne skulle være flot til en fest eller anden form for arrangement.

Jeg har tannet (sprayet) en del med diverse pigment forandringer, og de fleste bliver rigtig flotte!!

Hvis ikke her er nogen med vitiligo, der har prøvet Spray Tan, må jeg nok til at efterlyse et par testpersoner til en gratis tanning.
Med venlig hilsen
Grete F.
Grete F.

Re: Sun Spray Tanning

Indlæg af Grete F. » 08 06 2008, 10:22

Hej igen.

Der er åbenbart ikke rigtig nogen med vitiligo, der har erfaring med sun spray tanning?

Jeg har imellemtiden tannet een med et meget positivt resultat, og jeg har fået lov at tage før- og efter-billede af hende, samt endnu nogle billeder to dage efter.

Nu er det sådan, at hun efterhånden er hvid over næsten hele kroppen, og måske derfor blev det så pænt og jævnt.

Der er - via dette forum - een, der har skrevet privat til mig, som desuden gerne vil være endnu en testperson.

Når han er blevet tannet, og resultatet foreligger, skal jeg nok berette herinde om det.

Jeg savner faktisk en 3. test-person for at sikre mig lidt bedre sikkerhed for, at spray tanningen virker, og hvordan det ser ud efterfølgende.

Det ville jo være rart, om muligheden for at blive brun i en periode, hvad enten man skal sydpå eller til fest, ville være mulig, - også selv om man har vitiligo.

De bedste sommerhilsner :D
Grete F.
Grete F.

Indlæg af Grete F. » 20 06 2008, 12:23

Hej - så er jeg atter på banen med lidt nyt.

Jeg har haft besøg af endnu en testperson, en mand på 32.
Resultaterne af kvinden samt ovennævnte, kan du se på min hjemmeside http://www.sunspraytan.dk hvor der er 'før og efter billeder'.

De har begge meddelt mig, at det er noget, de godt kunne finde på at benytte sig af i fremtiden.

Nogle har skrevet privat til mig (tak for det :) ), og jeg har også fået en forespørgsel her fra Vitiligodebatten, om det er noget, man kan gøre selv?

Hmm ... - Det er jo noget, som JEG sprayer på mine kunder; men man kan købe en sprayflaske Tanning Mist, som man SELV kan spraye på, (eller man kan få et familiemedlem / en bekendt til at spraye det på sig).

Det kræver måske lidt øvelse; men det er vigtigt at have forberedt sin hud (læs min hjemmeside), og dernæst at det bliver sprayet i et tyndt jævnt lag.

Det er ikke samme tanning lotion (væske), som jeg bruger i mit spraysystem, og det farver måske knapt så meget; men mine kunder er meget meget glade for sprayflasken, fordi den kan anvendes som ’gør-det-selv-brun’, og den kan bruges til at friske op med.

DERFOR: Skulle du have lyst til at få udjævnet pletterne, hvor du har pigmentmangel (fx hvis du skal til fest eller lign.), så er muligheden altså tilstede med RISIKOFRI SOLBADNING 8) ... men HUSK, det forsvinder 'desværre' igen.

Med farvestrålende hilsen
Grete F.

PS. Har du yderligere spørgsmål om spray tan, er du velkommen til at skrive til mig, - og jeg skal prøve at forklare så godt jeg kan.
Jonny19

Indlæg af Jonny19 » 14 09 2008, 17:40

kan du godt bare spraye en plet væk ? eller skal du sprøjte hele kroppen ind i det ?? hvor kommer du fra ?
Grete F.

Indlæg af Grete F. » 14 09 2008, 18:04

Hej Jonny19.

Normalt kan jeg ikke bare ramme en enkelt plet; men sprayer hele kroppen, og derved udjævner pletten/ pletterne sig i de fleste tilfælde.

Jeg har haft kunder med Vitiligo, og de har alle været meget begejstrede.

Du kan på min hjemmeside http://www.sunspraytan.dk se billeder med eksempler ...

På min hjemmeside kan du endvidere se, at jeg holder til i Nordsjælland, samt min mail og tlf-nr.

Mange hilsner
Grete
Jonny19

Indlæg af Jonny19 » 14 09 2008, 18:07

okay, det er bare fordi jeg kun har 1 plet på penis, så ville måske være for meget at sprøjte hele kroppen :)
Træls du kommer derover fra :(
Grete F.

Indlæg af Grete F. » 14 09 2008, 18:49

Hej igen.

Jamen, så har jeg da en mulig løsning :)

Du kan købe een af mine sprayflasker (der følger brugsanvisning med). Den koster 169 plus porto.

Den er enkel at anvende, og måske det lige er løsningen for dig.

Mange hilsner
Grete
Jonny19

Indlæg af Jonny19 » 14 09 2008, 18:57

ja det kunne da være en god mulighed (: hvir lang tid holder det og skal det påføres hverdag `?
er resultatet bedre end alm. selvbruner ?
Grete F.

Indlæg af Grete F. » 14 09 2008, 19:36

Normalt vil jeg sige, at farven holder 5-10 dage; men jeg ved ikke, hvor længe farven vil holde lige netop på penis.

Det vigtigste er nemlig forberedelse af huden. Man skal inden behandlingen skrubbe de døde hudceller af, for at farven holder længst muligt. Da stedet er et sted, hvor man ikke normalt anvender en skrubbehandske, så kan det jo være, at farven blot holder i 3-4 dage.

Ja, min spray er absolut bedre end de fleste selvbrunere, og den er især bedre end selvbruner-cremer. - Jeg har mange kunder, der ikke har energi og råd til at komme og blive behandlet med mit prof. spraysystem; men klarer det selv med denne tanning mist.

Hvis du vil bestille en flaske, så kan du skrive til mig på info@sunspraytan.dk

Mange hilsner
Grete
Besvar