Ny bruger

Dette rum er til generel snak om vitiligo/pigmentmangel

Ny bruger

Indlægaf Martinjk87 » 30 03 2008, 23:43

Hej alle

Jeg har haft vitiligo i ihvertfald 1 år, men jeg har aldrig været den type der er mest ude i solen, så det er måske det ikke har været så tydelig.

Jeg henvendte mig til lægen for 2 måneder siden og i modsætning hvad jeg eller har læst mig frem til, så vidste hun hvad det var, hun havde læst lidt på det og da jeg kom, der henviste hun mig til en hudlæge i holstebro hvor jeg også bor. Der var desværre 5 måneders vente tid, min aftale med dem er altså i juni og det er jo i sol sæsonen.

Lægen sagde dog at hudlægen hun henviste til kunne give mig noget som kunne behandle det jeg har i ansigtet. Hvis det virker skal jeg nok lige fortælle om preperat osv. men de 2 måneder synes som lang tid.

Jeg syntes godt man kan føle sig som den der er udenfor. Det ville være letter hvis man så det mere ofte. Det siges det er 1/100 danskere der har det, alligevel ser jeg det ikke ret tit. Faktisk har jeg kun set det 1 gang før.

For at dække det lidt bruger jeg selv lidt foundation, som ihvertfald skjuler den ellers skarpe grænse.

Det ville være dejlig med en liste over midler/behandlings metoder, så man kan se hvad der har virker på andre og hvordan det har virket. Her tænker jeg på midlertidige løsninger, altså tilfælde hvor det er kommet igen, efter behandlingen er stoppet og om der måske enda er nogle behandlingsform som stopper immunforsvarets angreb. Jeg savner lidt noget som.. virker..
Martinjk87

Geografisk sted: Holstebro

Re: Ny bruger

Indlægaf Jesper » 31 03 2008, 16:46

Martinjk87 skrev:Det ville være dejlig med en liste over midler/behandlings metoder, så man kan se hvad der har virker på andre og hvordan det har virket. Her tænker jeg på midlertidige løsninger, altså tilfælde hvor det er kommet igen, efter behandlingen er stoppet og om der måske enda er nogle behandlingsform som stopper immunforsvarets angreb. Jeg savner lidt noget som.. virker..

Hej Martin,

Velkommen til!

Jeg giver dig ret - det ville være rigtig fint, for såvel nye besøgende som for os andre, med en overskuelig liste, en database eller lignende...

Jeg kan lave en database til formålet, men jeg har desværre til at læse alle indlæg under behandlingsformer igennem og lave en liste over det hele. Det er er stort arbejde og der vil være brug for mange krydsreferencer, da en del produkter indgår i flere behandlingsformer.

Hvis der er en bruger herinde der har mod på at kaste sig over at anskueliggøre behandlingsformer i en eller anden for for liste, vil jeg meget gerne stå for at lave en database og gøre informationen let tilgængelig.

Indtil da må du anvende se under behandlingsformer samt anvende søgefunktionen til dette.

mvh
- Jesper
Mvh
/Jesper (admin)
Jesper
Site Admin

Geografisk sted: Oslo / Kbh

Re: Ny bruger

Indlægaf Jesper » 31 03 2008, 16:51

Hej igen,

I øvrigt nogle gode links du har skrevet ind, som jeg ser frem til at læse:
http://vitiligodebat.dk/viewtopic.php?t=87