Dermablend og LRP Toleriane teint

Dette rum er til generel snak om vitiligo/pigmentmangel

Dermablend og LRP Toleriane teint

Indlægaf ida » 27 05 2014, 14:22

Hej alle.

Ja det handler om foundation og makeup, men tænker at der er nogle mænd der også engang imellem kunne tænke sig at få dækket deres hvide pletter.

Jeg er gået igang med at prøve nogle forskellige gode 'cover up' foundations/pudder/kompakt-foundations, da jeg begynder at få vitiligo i ansigtet og gerne vil øve mig i at bruge stadset inden det bliver alt for iøjnefaldende. Indtil videre har jeg kun haft vitiligo på hænder, albuer og en plet hist og her andre steder.
Jeg var meget i tvivl om jeg sku købe Vichys dermablend eller La roche posay's toleraint teint. Jeg endte med at købe LRP kompakt foundation, da jeg synes den passede bedst til min hudfarve og havde læst nogle positive anmeldelser. Synes den dækker rigtig fint, der vil selvfølgelig altid være nuance forskelle(tænker jeg), og derudover er der SPF på 35, hvilket er skønt når man har hænderne meget ude i solen(der er iøvrigt også solfaktor vichys produkter).

Jeg vil meget gerne høre folks erfaring om gode produkter og metoder til at dække de hvide områder. Er der nogle der har erfaring med at bruge zinkpasta som solbeskyttelse? Jeg opholder mig til tider ret længe ude på vandet med en pagaj i hånden, og det kan de færreste solcreme hamle op med.

Her er et link til en film hvor man kan se hvor godt Dermablend serien fra Vichy dækker:
https://www.youtube.com/watch?v=9mIBKifOOQQ

Venlig hilsen Ida
ida

Re: Dermablend og LRP Toleriane teint

Indlægaf ida » 27 05 2014, 14:29

Det her link er mere relevant og jeg synes det giver god mening det hun siger på videoen:
https://www.youtube.com/watch?v=yBKr4uxXRi0
ida

Re: Dermablend og LRP Toleriane teint

Indlægaf Andreas » 10 05 2015, 15:15

Jeg er mand og har to markante Vitiligo-områder under øjnene som jeg er ret træt af. Den behandling jeg har fået, lader ikke til at virke, så nu har jeg forsøgt mig med det der Dermablend. Jeg har købt en "Dermablend corrective stick" (fra webapoteket) og eksperimenteret lidt med det, og jeg synes faktisk det fungerer fornuftigt. Det matcher ikke min hudfarve 100%, men det ser en del bedre ud end de helt hvide pletter, og jeg synes ikke man kan se at jeg har det på.
Andreas

Tilbage til Generelt