Hepatitis A og B

Dette rum er til generel snak om vitiligo/pigmentmangel

Hepatitis A og B

Indlægaf SusanneR » 05 11 2012, 16:52

Vejen forbi Skarlagensfeber bringer mig også til Hepatitis vaccine..

Så er der personer der har fået den ? A eller B? eller A og B?

Hvis Ja… Hvornår? Både om det var før ellers efter Vitiligo blev opdaget, og årstal for vaccinen?

Tak :)
Susanne
SusanneR

Geografisk sted: Jylland

Re: Hepatitis A og B

Indlægaf Mai » 02 02 2013, 19:48

Hepatitis A i 1999. Vitiligo i 2011
Mai

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jesper » 08 08 2013, 19:59

Interessant observation Susanne. Ser at der er mange hits på "hepatitis c" og vitiligo på google. Hvordan kom du på sporet af dette?
Mvh
/Jesper (admin)
Jesper
Site Admin

Geografisk sted: Oslo / Kbh

Indlægaf SusanneR » 10 08 2013, 21:57

Hej Jesper.
Tjaaa det er jo ved at være længe siden… :) Men det var i forbindelse med at finde ud af sygdommens udvikling. Hvad der er kimen til at det ender med vitiligo og ikke en anden autoimmunsygdom. Jeg har nok tænkt på, om nogle af tilsætningsstofferne i vaccinen, kunne provokere immunforsvaret så meget at den gik til angreb på sig selv. Det er faktisk der jeg selv er endt.
Jeg har ikke arbejdet så meget på sagen på det sidste, men nu hvor debatten raser om HPV-vaccinen så tænker jeg på det igen. Den vil jeg ikke anbefale til nogen som har en autoimmunsygdom – ja nok ikke til nogen overhovedet… Men hvis der var mange der var blevet vaccineret – man skal måske sige at det er lige meget mod hvad – Ja så ville jeg undersøge det for at finde ud af hvad der er i de sprøjter.
Men er der nogen der mener at der er en sammenhæng mellem hepatitis og vitiligo?
Susanne
SusanneR

Indlægaf SusanneR » 14 08 2013, 15:22

Nu har jeg tænkt lidt mere over, hvor jeg var på vej hen med mine tanker om hepatitis.
Jeg har jo også mørke pletter og de gør jo at det lyse ser meget mere lys ud. Men hvorfor kommer de mørke? Jeg kan jo se på billeder at der også er andre der har mørke pletter. Jeg ved at de kan komme på grund af øget produktion og ophobning af det brune melanin i huden. Det ses især hyppigt hos gravide kvinder og ved indtagelse af østrogent hormon. Men det der melanin skal altså ikke samle sig der… :!: . Det skal fordele sig ud i det hvide område TAK. Men er de brune områder en overproduktion eller er det fordi den brune farve er svømmet der over….. :?: Det jeg mener er, om jeg bare har et fordelings-problem…. Men så kan jeg også se at pletterne kan komme som bivirkning af/ symptom på nyre eller lever problemer og jeg har jo fået hepatitis a+b vaccinen. Og mine hvide pletter kom først der efter….. Er der nogen der har et bud :?: :?:
Susanne
SusanneR

Tilbage til Generelt