Er der nogle, som har andre "lidelser" sammen med

Dette rum er til generel snak om vitiligo/pigmentmangel
Besvar
jeor
Geografisk sted: Østjylland

Er der nogle, som har andre "lidelser" sammen med

Indlæg af jeor » 16 11 2010, 12:00

Hej

Jeg er en mand på 46, som tilsyneladen har fået Vitiligo. Det startede på hænder og fødder for ca. 6 år siden i forbindelse med kraftigt hårtab. Håret er dog så godt som kommet tilbage på nær et par pletter på hovedet.
I samme periode har jeg desværre også konstateret, at jeg har fået nogle sorte pletter/tråde, som svømmer rundt inde i øjnene. Det er mega iriterende, da man har svært ved, at fokusere på f.eks. en tekst.

Har været hos hud- og øjnlæge, men de nærmest trak på skulderene og sagde, at det skal jeg bare lære at leve med.
Det kan jeg måske godt selv leve med, men nu kan jeg se, at begge mine børn har fået hvide pletter fordelt over hele kroppen, som bekymre mig. Det vil jeg gerne se, om der kan blive gjort noget ved.

Og så til subj.:
Er der andre i dette forum, som har oplevet det samme mht., at der er opstået andre "lidelser"?

Hilsen Jens
SusanneR
Geografisk sted: Jylland

Re: Er der nogle, som har andre "lidelser" sammen

Indlæg af SusanneR » 20 11 2010, 12:05

Ja, jeg har i perioder dette problem.... Eller det er i perioder jeg bemærker det :wink: for det er jo sådan det er ( for mig ).
Det opstod efter en periode hvor jeg havde rigtig meget at se til og læste til eksamen hvor jeg jo belastede mine øjne meget.
Jeg har fundet ud af at det er ret normal hvis man har en lever energi ubalance, og det får man når man er stresset over længere tid :? eller ubalancen gør at man let bliver stresset - ja hvad kommer først :wink: :?: . Jeg har ikke fundet noget der kan få det væk. Men som sagt er det ikke i min fokus, når jeg som nu har en rigtig god hverdag, men hvis jeg vil kan jeg se det hele tiden. :?

Men prøv at finde en måde at forkæle din lever.... :P
Susanne
SusanneR
Geografisk sted: Jylland

Re: Er der nogle, som har andre "lidelser" sammen med

Indlæg af SusanneR » 03 03 2011, 16:47

Hej Jens.
Prøv med en 3-6-9 olie. Altså en fiske- og planteolie, det skulle styrke cellerne i øjnene så de ikke laver disse "slanger" som jo godt kan se ud som en dårlig og ufleksibel celle ( lidt stor celle, når man ser det i synsfeltet, men den er måske meget lille i virkeligheden :wink: )

Håber det kan virke for dig. :)
Susanne
Besvar