Vær stolt.

Dette rum er til generel snak om vitiligo/pigmentmangel

Vær stolt.

Indlægaf Modvind » 14 08 2010, 21:38

Jeg er ung. Teenager. 18 år gammel.

Jeg har haft vitiligo i 10 år.

Da jeg var mindre havde jeg store komplekser med pletterne; klippede fødderne af strømperne for at placere disse på knæene, der dengang var ekstremt præget af vitiligo.

Mine brødre kaldte mig "picmento" og "plet", og jeg grinte, men fandt det bestemt ikke morsomt.

Da jeg var 15 brugte jeg flere timer på at male hver enkelt plet med bruncreme. Det så forfærdeligt ud.

Så kom jeg på efterskole.. Og folk betragtede pletterne med beundring; de optegnede pletterne, malede små hjerter i min hvide hud. Kaldte mig unik.

.... Og det er, hvad vi er, kære plettede folk - unikke.

Så jeg har smidt bruncreme, afklippede strømper - og faktisk også behandlingsmedicin- og creme ud.

For det her.
- Hende med pletterne -
Det er mig.

Vær stolt :-)
Anne, 18
Modvind

Geografisk sted: Danmark

Re: Vær stolt.

Indlægaf mikeymike » 14 08 2010, 21:47

YES.... Endelig en som er ligeså stolt af sine pletter som jeg er.... Sådan... :-)
Jeg har fået lavet en tattoo på armen, som symbolisere vores sygdom... Og alle dem som står mig nært, ser også mig som unik, og synes det dejligt jeg har de pletter, da de har gjort mig til den jeg er... :-)
Hilsen Mikael
mikeymike

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf dorthe » 21 09 2010, 11:32

mikeymike skrev:YES.... Endelig en som er ligeså stolt af sine pletter som jeg er.... Sådan... :-)
Jeg har fået lavet en tattoo på armen, som symbolisere vores sygdom... Og alle dem som står mig nært, ser også mig som unik, og synes det dejligt jeg har de pletter, da de har gjort mig til den jeg er... :-)
Hilsen Mikael

hej Mikael :)
Jeg kunne også godt tænke mig en tattoo som symbolisere vitiligoen, hvor har du fundet den og hvordan ser den ud.
Hilsen Dorthe
dorthe

Geografisk sted: kolding

Indlægaf mikeymike » 24 09 2010, 18:56

Hej Dorthe...
Det er en jeg selv har fundet på.... Den er lidt svært og forklare, med mindre man kan se den.... Så hvis du har en mail adresse, du vil dele med mig, kan jeg sende et billede af den og forklaringen...
Synes selv den er rigtig god, og jeg er igang med og tænke på en tattoo mere, som også skal have noget med Vitiligo i....
Hilsen Mikael
mikeymike

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Jesper » 13 11 2010, 01:03

Hej Anne,

Det er virkelig skønt at høre din tilgang til vitiligo!

Indtil nu har det stort set kun været mikeymike der ligefrem har hyllet vitiligo :D

I er eksempler til følge - Godt gået!
Mvh
/Jesper (admin)
Jesper
Site Admin

Geografisk sted: Oslo / Kbh

Tilbage til Generelt