Jubii,min datter er vist ved at få pigmentet tilbage

Dette rum er til generel snak om vitiligo/pigmentmangel

Jubii,min datter er vist ved at få pigmentet tilbage

Indlægaf Connie » 11 08 2010, 22:40

Jeg er jo ret ny herinde, men min datter på snart 7 har haft vitiligo i snart 2 år, det første år troede lægen, at det var hudsvamp. Hun har prøvet svampecreme, sæbe mv, og jeg havde en mistanke om vitiligo og insisterede på hudlæge. Han kiggede bare på hendes pletter og konstaterede det samme. Rev derefter receptblokken frem og skrev en binyrebarkhormoncreme ud, som jeg kunne prøve en måned. Jeg er absolut skepsisk overfor hormoncreme, så jeg brugte ikke cremen. Jeg stillede en masse spørgsmål, og læge kiggede bare uforstående ligeglad og kunne ikke svare. Jeg havde selv lige uddannet mig til allergibehandler og vidste så lidt om tarmsystemets vigtige balance.
Istedet har jeg nu prøvet: Har testet min datter kinesiologisk og fundet det hun har brug for, og sat hende på en "kur" med gode kosttilskud. Samtidig har jeg smurt hende med aloe vera propoliscreme og her til sidst også en anden naturcreme.
På hendes venstre ben fra knæet og ned begyndte det inden da nemlig at gå stærkt med at få hvide pletter. Nu efter ca 2½ måned med sommerens sol og ikke synderlig solcrem, er de hvide pletter på benet ved at få farve, de er ikke hvide hvide, men nærmere gul brune i farve, især på knæet, og det ser ud til, at det er på retur. Dog kun på venstre ben, men jeg er meget forhåbningsfuld og positiv. Så vi venter og ser, om immunforsvaret måske kunne komme på ret kurs.
Connie
Connie

Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Jubii,min datter er vist ved at få pigmentet tilbage

Indlægaf Jesper » 01 09 2010, 00:25

Hej Connie,

Meget positivt at høre! Jeg har selv to døtre (på 1 og 5 år) og er selvsagt også bekymret over om de skal få vitiligo, som jeg selv har.. Ikke nogle tegn endnu altså.

Det ville være virkelig fint hvis du ville følge op på denne tråd når du ser en videreudvikling - det være positivt eller negativt.

Det ville også være meget interessant at høre mere om hvordan du fandt frem til den kur du omtaler.
Mvh
/Jesper (admin)
Jesper
Site Admin

Geografisk sted: Oslo / Kbh

Indlægaf Connie » 01 09 2010, 15:41

Hej Jesper, ja det er jo lidt af en opgave, når nu det siges at være uhelbredeligt. Jeg skal nok vende tilbage med videreudvikling af den positive eller negative slags, indtil videre afventer jeg hendes krops arbejde. Jeg tager jævnligt billeder af hende for at følge det. Kuren er egentlig ikke noget specielt, jeg arbejder jo med allergibehandling og bruger den også der i opretning af tarm/immunsystemet, da størstedelen af immunforsvaret jo er i tarmsystemet. Det er en sammensætning af nogle specifikke kosttilskud, som har en synergieffekt i tarmsystemet, hvor den bla. er god mod candida og slimhinder i vores system, vores ydre og indre hud. Hvert menneske er individuelt, så jeg tester altid hver enkelt person for deres individuelle behov. Nu forhandler jeg også gode aloe vera produkter fra Forever, men det er ikke altid, at hele kuren kun er med produkter fra Forever, det afhænger af personens behov. Ex. børn får ofte testet et andet probiotic produkt ind. Derudover tror jeg også, at der er en psykisk årsag, ligesom hos allergi, og så går jeg ind og laver en afbalancering på den årsag. Jeg ved det virker på allergi, det er så spændende at se, om det også har effekt på vitiligo. Jeg er skeptiker af natur og vil se, at tingene virker på egen krop eller erfaring. Du kan evt. se mere på min hjemmeside.
Connie
Connie

Indlægaf Connie » 05 08 2012, 21:34

En lille update herfra mht min datter...det er efterhånden noget tid siden, at jeg har været herinde...men en lille update følger mht min datter på nu snart 9 år..hun havde venstre ben fra knæ og ned, pletter i lyskeområdet under trusseren og 2 store runde pletter på brystet, den ene er "moderpletten", den første, og en i venstre armhule. Pt er hendes venstre ben repigmenteret, kun en lille prik tilbage på skinneben, men den er også på vej væk..i hendes runde pletter i lysken ses nu små begyndende pigmentprikker samt pigment prikker i moderpletten på brystet. Derudover er der ikke kommet flere hvide pletter til, så det er jo fremgang..langsomt men godt...jeg har her på det sidste givet hende nogen speciel akupunktur..mht punkter, og metode, og derudover overvejer jeg at bruge Lifewave energiplastre på hende...men kun såfremt anden metode ikke gav noget...en ting ad gangen..ville blot lige updatere herfra...og jeg har faktisk ikke engang holdt hende væk fra solen..tværtimod..ud i solen og få lidt farve på pletterne, lidt ad gangen.. :) :D
Sommerhilsner Connie
Connie
Connie

Indlægaf SusanneR » 14 08 2012, 14:09

Hej Connie.
Dejligt at høre fra dig :) . Og sikke en god fortælling. Jeg syntes heldigvis at der kommer flere og flere af den slags….. :D
Det lyder rigtig spændende det du har arbejdet med. Kunne man være så heldig at du vil fortælle punkterne, eller måske bare medianerne/elementerne du så som de grundlæggende ubalancer?
Ikke fordi jeg tror at vi alle skal behandles ens og har de samme problemer, men det grundlæggende er måske det samme.
Det vil være en hjælp for mig. :)
Susanne
SusanneR

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf Connie » 12 10 2012, 12:38

Hej Susanne..der går lidt tid imellem, jeg er herinde grundet rigtig meget arbejde.. :D , jeg tester jo min datter via kinesiologien og er stadig overbevist om, at det udløses af en psykisk faktor. Med hensyn til meridianerne/punkter mv. så har jeg arbejdet på mave, milt, tyktarm og lunger især, dvs midterste varmer. Jeg har her til sidst arbejdet med kejser punkter i akupunkturen, og der kom et lille gennembrud syntes jeg, men igen, det kan jeg næsten ikke tillade mig at sige, fordi det kunne måske være gået i sig selv, helt af sig selv... :lol: , men arbejdet er skam ikke slut endnu, for pt er det jo kun benet, der er repigmenteret, og begyndende pletter i de andre...men egentlig har jeg kun givet hende kejser punkter 2 gange, og endda med laseren, så det må siges at være super heldigt. Og pt gør jeg intet ved hende, udover at holde hendes tarmflora i orden.. :D Kolde efterårshilsner Connie
Connie
Connie

Indlægaf Connie » 09 10 2014, 10:53

En lille update vedrørende min allervigtigste patient, min datter :-). Hun har fået repigmenteret sit ben, kun en mm plet tilbage, derudover er de hvide sammenhængende vitiligoringe/pletter i trussekanten er ikke rigtig kridhvide mere, ligesom der er begyndende brune pletter i dem. Det bedste er dog nok, at den første store plet på hendes brystkasse, er der nu rigtig mange brune pletter i også sammenhængende, så til sommer satser jeg stærkt på, at hun er blevet brun i hele pletten.
Det er jo fantastisk dejligt, også at det ikke har bredt sig, men tværtimod ser ud til, at være på vej retur :-) så må det tage den tid, kroppen har brug for. Jeg behandler hende fortsat lidt med kejserens akupunktur, sender hende i solen, og vigtigst af alt holder hendes tarmflora i orden og undgår fremtidige vaccinationer..
Hilsner fra Connie
Connie
Connie

Indlægaf SusanneR » 16 10 2014, 17:45

Super tilbagemelding :P :P :P :P
Tak for opdate Connie og fortsat go kamp :!:
Det giver håb for os, og motivation til at fortsætte kampen for en sundere krop 8)
Susanne
SusanneR

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf Lisbeth25 » 01 02 2015, 21:27

Jeg er rigtig nysgerrig;o) Jeg har en datter, som er 5 år og har haft vitiligo i to år. Det er meget agressivt og hun er nu hvid i næsten hele ansigtet og på store dele af kroppen. Hvilke kosttilskud giver du din datter? Har du ændret hendes kost? Jeg håber, at du vil svare;o)

På forhånd tak!
Lisbeth25

Indlægaf Connie » 04 02 2015, 11:31

Hej Lisbeth. Føler med jer, når nu det går så stærkt med at miste pigment. Jeg har testet og behandlet min datter gennem nogle år, og det har heldigvis været i standby meget længe, plus at hun er ved at få pigment igen. Jeg har som sådan ikke ændret hendes kost, udover selvfølgelig at gå så meget - sukker som muligt. Det vigtige i ting med hud er at genoprette floraen i tarmfloraen, så der har jeg brugt probiotika, testet hvilken type, hun havde brug for. Hun får også Forevers drikke aloe vera, en god fiskeolie, bruger eskimo 3 til børn, samt garlic fra forever i perioder. Alt efter hvad hendes krop har brug for af vitaminer osv. Jeg tænker rigtig meget over, at det er en bivirkning efter vaccinationer, udløst af en form for chok, stress på det følelsesmæssige plan. Hvilket også er blevet afbalanceret. Man kan bruge homøopati til udrensning af vaccinationer. Derudover skal jeg igen igang med noget akupunktur til hende, for at se, om vi kan "sparke" lidt mere til kroppen. Håber der var noget, du kunne bruge, overordnet er det vigtigste dog mht. kosttilskud, at du finder noget, som hendes krop kan bruge og har behov for, det kan være en jungle. Hilsen Connie
Connie
Connie

Næste

Tilbage til Generelt