Ny :)

Dette rum er til generel snak om vitiligo/pigmentmangel

Ny :)

Indlægaf Muztii » 14 04 2010, 22:47

Hej, jeg er en dreng på 14, jeg er ret irriteret over jeg har fået vitiligo, men når jeg tænker over det, så takker jeg for at jeg ikke fik noget som var være.

Men da jeg er 14 år, så går jeg meget op i mit udseende, så håber i vil hjælpe mig.

Jeg har fået det lige under læben, så faktisk kan alle se det hehe :)

Jeg har været hos lægen, og han sagde at det aldrig kan kureres, og at jeg skulle leve med det hele livet, men jeg fandt denne side, og kunne godt lide at i bakker hinanden op.
Jeg har også fået en blodprøve, og jeg havde mangel på vitaminer, så jeg er begyndt med at tage dem.

Tak allesammen !
Muztii

Re: Ny :)

Indlægaf mikeymike » 15 04 2010, 08:48

Hejsa.... Ja pletter i ansigtet er selvfølgelig svære og takle end andre steder på kroppen.... Men rolig, der er en løsning.... Det findes mange former for solcreme du kan bruge... Men endnu bedre, kan du bruge lidt make-up. Prøv feks og gå ind på www.youtube.com .... Den side kender du nok... Også søg på disse ord.... Lee Thomas Vitiligo.... Lee Thomas er en mand fra USA som er Tv-vært... Han er afroamerikaner... Altså sort, og har har vitiligo i ansigtet. Som han så dækker hver gang han tager på skærmen. Og han er ramt i hele ansigtet, og han dækker det med make up, som kun tager ham 15 min. Og da du pt kun har en plet ved læben, vil det for dig max tage 1-2 min og dække det. Så synes du skal prøve, og finde en kosmetolog i dit område, og forklare situationen. Så har de sikkert noget make up som vil være godt .... Håber det kan hjælpe lidt
mikeymike

Geografisk sted: Horsens

Re: Ny :)

Indlægaf BoH » 17 07 2010, 11:14

Hej Mutzii.

Jeg har haft Vitiligo i godt 2 år, og efter konsultation hos professor Peter Bjerring (Mølholm & Skejby sygehus) fik jeg en creme på recept: Elocon. Den bremser nedbrydningen - og ser ud til at give mulighed for at den brune pikmentering i et vist omfang kommer igen.

Måske var det en mulighed som er værd at undersøge for dig.

Mvh
BoH
BoH
BoH

Geografisk sted: Nyborg

Tilbage til Generelt